کامیونمقالات

کامیون جدید بنز

کامیون جدید بنز طی توافقات اخیر انجام شده قرار است تا چند ماه آینده پا به جاده های کشورمان بگذارد. شرکت صنعتی ایران خودرو و کمپانی بزرگ بنز با ایجاد قرار داد همکاری در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری، چند سالی است که همکاری خود را در حوزه ماشین آلات سنگین آغاز کرده اند.

کامیون جدید بنز در ایران

 

 

همکاری تجاری دو شرکت بنز و ایران خودرو شامل ایجاد یک شرکت مشترک در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری است. این دو شرکت در راستای تداوم همکاری خود قرارداد مشترک خود را  برای تولید نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس امضا کرده اند.
ایران خودرو طی جدید ترین توافق صورت گرفته با کمپانی بزرگ بنز قرار همکاری خود را در راستای تولید نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس را امضا کرده اند که طی این توافق انجام شده قرار است تا نسل چهارم بنز آکتروس در کشور مونتاژ شود.

 

نکاهی بر نسل جدید کامیون بنز آکتروس

 

نسل فعلی کامیون آکتروس تا سال ۲۰۱۹ تولید می شود. نسل جدید این کامیون نیز از سال ۲۰۱۹ به بعد بر اساس استاندارد های روز اروپا تولید خواهد شد.

 

تولید آکتروس از سال ۱۹۹۵ توسط شرکت دایمر تراکس آغاز شده و تا کنون چهار نسل از آن تولیده شده است. این نسل از کشنده های بنز برای حمل بارهای سنگین و برای مسافت های طولانی طراحی و ساخته شده اند. فیس لیفت ها و نسل های مختلف آکتروس با کد MP x نشان داده می شوند.
خط تولیدی جدید دیگری نیز برای فاز بعدی پیش بینی شده است. براساس برنامه در نظر گرفته شده بر اساس این قرار داد ساخت کشنده بنز آکتروس به صورت مشترک در داخل کشور سال اول ۲۰ درصد و در صورت صرفه بودن اقتصادی آن تا ۳۰و ۵۰ درصد قابل افزایش می باشد.

 

کامیون بنز اکتروس یکی از بهترین و پرفروش ترین محصولات کمپانی بنز است که مجهز به به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد. مرسدس بنز اکتروس مجهز موتور سه سوپاپ همراه با توربوشارژر، اینترکولر سیستم انژکتوری با نازلی تحت فشار بیش از ۱۶۰۰ بار است.

 

اگر بخواهیم به دیگر تجهیزات این کامیون اشاره کنیم می توانیم از ترمزهای دیسکی روی محور عقب و جلو ، ترمزهای پنوماتیکی دو مدار، روغن کننده ترمز گیربکس ترمز هوشمند مجهز به ASR، ABS، قفل عرضی دیفرانسیل، تثبیت کننده سرعت، خنک کننده روغن گیربکس، سیستمهای هشدار دهنده دیجیتالی، قفل درب باک و فیلتر اولیه جدا کننده آب از سوخت نام ببریم.
آکتروس یک کامیون کشنده با موتور توربودیزل ۱۲.۸ لیتری است که توانایی تولید قدرت ۵۱۰ اسب بخار نیرو را دارا می باشد.
آزمایش های انجام شده نشان می دهد که کشنده آکتروس قادر است در شرایط مطلوب و استاندارد باری حدود ۲۵ تن را با سرعت متوسط ۸۰ کیاومتر در ساعت جا به جا کند و مصرف سوختی کمتر از ۸% داشته باشد.
کشنده بنز آکتروس در آزمایش های صورت گرفته شده تحت نظارت آژانس بازرسی خودرویی آلمان موفق شد که با طی کردن مسافت بیش از ۱۲۷۲۸ کیلومتر با میانگین مصرف سوخت ۱۹ لیتر در یکصد کیلومتر عنوان اقتصادی ترین کاموین را به خود اختصاص دهد.

 

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بیش از ۱۰۰ هزار کامیون فرسوده بالای ۲۵ سال عمر در جاده های کشورمان همچنان مشغول عبور و مرور هستند. طبق این رویکرد صورت گرفته تولید محصولات جدید برای جایگزینی کامیون های فرسوده فعلی در برنامه مشترک دو شرکت مرسدس بنز و ایران خودرو پیش بینی شده است.

 

شرکت ایران خودرو دیزل قصد دارد تا در آینده خط تولید موتور را نیز به توافق خود اضافه کند تا بتواند بخش بزرگی از ساختار کامیون های موجود در کشورمان را داخل سازی کند.

 

 

برای اظلاع از شرایط فروش اقساطی بنز روی  لینک کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا