آخرین اخبار روز کامیونمقالات

توقف فعالیت دایملر و مرسدس بنز در بازار ایران

 
با اجرایی شدن تحریم های آمریکا علیه ایران مقامات کمپانی دایملر خبر توقف فعالیت خود در ایران را دادند.

همان طور که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود دور جدید تحریم های سنگین علیه ایران آغاز شد.

آمریکا با هدف منزوی کردن اقتصاد ایران، سنگین ترین تحریم های ممکن را برای این کشور به اجرا در آورده است که حاصل آن خروج تعدادی از شرکت های خودروساز از بازار ایران شده است.

تنها چند روز پس از اجرای اولین تحریم ها بر اساس گزارس بلومبرگ مقامات دایمر از توقف فروش کامیون بنز در ایران خبردادند.

به نظر می رسد که تلاش اتحادیه و کشورهای اروپایی برای حفظ برجام حداقل در ماندن شرکت های خارجی در بازار ایران بی نتیجه بوده است.

با توجه به شرایط سیاسی کنونی شرکت های زیادی مانند دایملر و کامیون بنز از بازار ایران خارج خواهند شد و یا توقف فعالیت های خود را در ایران به حداقل خواهند رساند.

سال ۱۳۹۴ پس از تصویب برجام شرکت های بزرگ اروپایی از غول صنعت خودرو آلمان، فولکس واگن تا شرکت نفت و گاز فرانسه توتال از برنامه های بزرگ خود برای حضور در ایران رونمایی کردند.

در این شرایط تجارت بین شرکت های اروپایی و ایران ارزشی بیش از ۱۰ میلیارد دلار پیدا کرد. اما پس از خروج آمریکا از برجام شرکت های بزرگ کامیون ساز اروپایی و ساخت خودرو برای از دست ندادن بازار فروش بزرگ خود مجبور به ترک بازار ایران شدند.

در واقع باید گفت که بازار ایران در مقابل بازار بزرگ آمریکا بسیار کوچبک تر می باشد و ارزش گلاویز شدن و جریمه شدن از طرف آمریکا را ندارد .

دو ماه پیش بود که پس از خبر ترامپ از بازگشت تحریم ها علیه ایران مرسدس بنز از خروج خود خبر داد.

پس از این موضوع بسیاری از شرکت های اروپایی همانند پژو سیتروئن (PSA) و رنو هم از اجرای برنامه های خود در داخل ایران عقب نشینی کردند.

ترامپ چند روز قبل در حساب توییت خود نوشت هرکس با ایران معامله کند با ایالات متحده آمریکا معامله نخواهد کرد و سخت ترین تحریم های ممکن تنظیم شده است و در آبان ماه به به بالاترین سطح ممکن خواهد رسید.

بر اساس تحریم های اعمال شده آمریکا ، خرید دلار توسط ایران محدود می شود، تجارت طلا برای ایران آزاد نخواهد بود و نمی تواند خرید و فروش فلزات گرانبها را انجام دهد .

علاوه بر این، صنعت خودروسازی هدف قرار گرفته و شرکت های خودروساز نمی توانند به ایران خودرو فروخته و قطعه وارد کنند.

صنعت خودرو ایران یکی از اهداف مهم آمریکا است که مورد حجوم تحریم های موجود قرار گرفته است.

بر اساس قانون انسداد، شرکت‌های اروپایی از رعایت تحریم‌های آمریکا منع می‌شوند و زمینه‌های حمایت مالی از این شرکت‌های اروپایی هم فراهم می‌شود؛ علاوه بر این شرکت‌های اروپایی مشمول جریمه‌های آمریکا هم نخواهند شد.

 

برای مشاهده قیمت کامیون روی لینک کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا