آخرین اخبار روز کامیوناخبار مهم

رانندگان کامیون‌های کمپرسی حق دریافت بار اضافه ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، آرش جعفری بعد از ضهر پنجشنبه در نشست اجرای طرح کنترل تناژ بیش از حد کامیون های حامل شن و ماسه از خلخال به استان گیلان اضهار داشت: تردد کامیون ها در جاده خلخال – گیلان از خلخال به استان گیلان. قانونی شده است.

وی افزود: با توجه به دوربین های هوشمند راهداری و اعداد خوان نصب شده در جاده ارتباطی خلخال – اسالم، در ۱۰ روز گذشته ۱۲۷۸ دستگاه کمپرسی حامل بار شن و ماسه از جمله کامیون های حامل بار شن و ماسه در این محور تردد کردند. تردد غیرمجاز در جاده خلخال – پونل که پیش از این دوربین هوشمند نداشت، غیرقابل تصور است.

دادستان مردم و انقلاب خلخال گفت: طرح کنترل بارگیری کامیون های بارگیری شن و ماسه از خلخال به گیلان به منضور جلوگیری از ریزش کامل معابر عمومی این شهرستان با استان گیلان در حال اجراست.

جعفری افزود: رانندگانی که فاقد کارت هوشمند و خودرو هستند و رانندگانی که با وجود داشتن کارت هوشمند از دریافت بارنامه در مقیاس خلخال اسالم خودداری می کنند، علاوه بر جرایم قانونی. پلیس راه و گواهینامه رانندگی را توقیف می کند، «همچنین متخلف هر بار توسط مأموران پلیس روی ترازو بین هشت تا ۱۰ امتیاز منفی دریافت می کند.

وی با بیان اینکه اگر گواهینامه رانندگی آنها سه بار تخلف شود، گواهینامه آنها باطل می شود، خاطرنشان کرد: آنها راننده کمپرسی هستند.

جعفری در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: این مغازه ها در روزهای جمعه و تعطیل تعطیل هستند و اجازه بارگیری و فعالیت ندارند.

وی گفت: به منضور افزایش ایمنی راه های خلخال به اسالم و پونل، کارگاه های تولید شن و ماسه مجاز به تولید و بارگیری از ساعت ۶ صبح تا ۲۰ عصر و در صورت فعالیت در خارج از محدوده هستند. زمان اعلام شده، به کار خود ادامه خواهند داد. در صورت عدم توجه و تکرار سه بار تخلف، تخلف برای بار اول و دوم جریمه می شود و در مرحله سوم پروانه مغازه باطل و محل کار پلمپ می شود.

دادستان مردم و انقلاب خلخال ادامه داد: در راستای اقناع رانندگان کمپرسی معترض هزینه صدور بارنامه مسیر خلخال – اسالم تا حد امکان و تا جایی که قانون اجازه می داد کاهش یافت. و همچنین مشوق هایی برای رانندگان برای اطاعت از گیلان و عدم تخطی از قوانین.

منبع: خبرگذاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا