بلاگکشنده

کشنده امپاور از گروه بهمن

در اواسط اسفند ماه ۱۴۰۰، گروه بهمن از کشنده ام پاور رونمایی کرد و محصول جدید خود را آماده عرضه به بازار کرد. کامیون امپاور در واقع همان کشنده  فوتون آئومان H5 است که در کارخانه بهمن دیزل به صورت سفارشی  تولید شده و تغییراتی در کابین، ظاهر خودرو و سیستم محرکه انجام شده است.

موعد تحویل این خودرو سنگین، بهار سال ۱۴۰۱ اعلام شده است.

در حال حاضر فقط مدل BD500 در خانواده محصولات کامیون امپاور قرار دارد اما در آینده باید منتظر تنوع و عرضه محصولات بیشتری از گروه بهمن باشیم.

طراحی بدنه و نمای ظاهری امپاور BD500

مسلم است که عملکرد فنی و توانایی حمل بار از نکاتی هستند که برای خریداران کامیون و کشنده اهمیت زیادی دارد اما نمای ظاهری خودروهای سنگین برای آن دسته از افرادی که از این وسایل نقلیه طولانی مدت استفاده می کنند بسیار مهم می باشد.

کشنده امپاور BD500 ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای ساخت نمای ظاهری آن از کشنده های داف به ویژه سری DX بهره گرفته شده است.چراغ هایی که در پایین بدنه این کشنده نصب شده است حس تهاجمی با خطوط خمیده دارند.البته ادوات فلزی هدایت کننده هوا در طرفین بدنه نزدیک شیشه ی جلو، هم رنگ بدنه بوده و این امر ظاهر این کامیون را به طرز فوق العاده ای بهبود بخشیده است اما به طور کلی نمی توان طراحی این کشنده از نظر ظاهری را هماهنگ با کلاس جهانی دانست.

پیشرانه و تجهیزات فنی امپاور BD500

موتور کشنده امپاور BD500 به پیشرانه ی ۶ سیلندر توربو دیزل ۸/۱۱ لیتر تجهیز شده است که با ۴۹۰ اسب بخار و گشتاوری ۲۳۰۰ نیوتن متر می تواند فعالیت نماید.ریتاردی که بر روی این کشنده نصب شده است از نوع ZF آلمان می باشد و دارای پنج حالت مختلف است. ریتاردر یکی از قطعات مهمی است که به منظور کمک به ترمز گیری خودروهایی با وزن بالا مورد استفاده قرار می گیرد.این قطعه با نام ترمز کمکی نیز معروف است به خاطر اینکه مرتبط با لنت ها نبوده و از طریق اعمال نیروی بازدارنده روی قسمت های فنی (مثل گیربکس) کار می کند که در کاهش رسعت نقش بسیار مهمی داشته اما برای توقف کامل طراحی نشده است.

طراحی کابین کشنده امپاور BD500

تمامی ادواتی که در این کشنده به کار رفته است ساخته شده از پلاستیک سخت هستند. جنس این قطعات می تواند طول عمر تجهیزات در سال های کار را افزایش دهد اما کیفیت مواد استفاده شده در آب و هوای گرم و مربوط به نواحی جنوب ایران به مرور زمان مشخص خواهد شد.
صندلی هایی که برای این نوع کشنده استفاده شده است برای رانندگی در مسیرهای طولانی طراحی شده است و تفاوت چندانی با مدل های اروپایی ندارد. البته این مورد بایستی توسط راننده های حرفه ای تایید شود.دسته دنده کوتاه و نزدیک به صندلی هماهنگ با فرم کلی داشبورد بوده و مسیر حرکت در کابین را برای راننده آسان می کند.اتاق این کشنده بسیار جادار است و برای خواب دو نفر جای دارد.

مشخصات کشنده امپاور BD500

در این مدل از موتور ۶ سیلندر خطی با حجم ۱۲ لیتر اسفاده شده است که به توربوشارژر نیز مجهز میباشد.

در این خودرو یکی از مدرن ترین موتور های ساخته شده توسط شرکت کامیز استفاده شده است.

سایر مشخصات فنی کشنده امپاور BD500 رادر جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات وزن وزن ناخالص ۷.۳ تن (هفت هزار و سیصد کیلوگرم)
وزن مجموع ترکیبی ناخالص فنی مقدار ۴۵ تن از طرف شرکت اعلام شده است.
وزن مجموع ترکیبی ناخالص مجاز مقدار ۴۴ تن از طرف شرکت اعلام شده است.
موتور حجم ۸۰۰/۱۱ سی سی(۱۲ لیتری)
مدل کامینز
توربوشارژر دارد
تعداد سیلندر ۶ سیلندر
استاندارد آلایندگی استاندارد یورو ۵
سیستم سوخت رسانی سیستم پاشش سوخت مستقیم
نوع ۶ سیلندر خطی با فناوری پاشش سوخت
قدرت ۴۹۰ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر
جعبه دنده مدل جعبه دنده۲+۱۲ سرعته
برند zf آلمان
سری ۱۲T*2421TD
اینتاردر دارای اینتاردر ۵ مرحله ای
نوع جعبه دنده اتوماتیک
امکانات ویژه نوع فرمان هیدرولیکی
بالا بر برقی اتاق دارد
سیستم تعلیق در محور جلو از فنر تخت پارابولیک و در محور عقبی هم تعلیق بادی استفاده شده است.
ظرفیت باک مجموع دو باک آلومینیومی ۹۴۰ لیتر
ظرفیت مخزن ادبلو ۸۵ لیتر

قیمت کشنده امپاور BD500

قیمت اعلامی از طرف گروه بهمن ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون میباشد که این قیمت را باید با توجه به امکانات بسیار مناسب و توان بالای این خودرو ها و همچنین بهینه بودن این خودرو های صفر برای شرایط جاده ای و حمل نقلی ایران سنجید.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی کشنده امپاور (BD500)

کشنده امپاور یا BD500 با برخورداری از امکانات و تجهیزات منحصر به فرد یکی از پرکاربردترین کشنده ها شناخته شده است.از مهمترین امکانات این کشنده ی کاربردی می توان به ترمز ضد قفل دیسکی پنوماتیک همراه با سیستم های ESC، EBS  وASR، ترمز دستی پنوماتیک، فناوری هشدار حرکت بین خطوط LDWS، حفظ خودرو در سربالایی HAS، هشدار برخورد با اجسام در جلو FCWS، ترمز اضطراری هوشمند AEBS، قفل دیفرانسیل،بخاری درجا، کروز کنترل،آینه برقی، گرمکن آینه ها، بالابر برقی اتاق،ریموت تنظیم ارتفاع محور،صندلی بادی ۶ حالته، گرمکن صندلی، رادار خطی، نمایشگر لمسی، یخچال، قفل دیفرانسیل عقب، سانروف، تخت، تهویه اتوماتیک، سیتسم کنترل حرکت در سربالایی و ریتاردر اشاره نمود.

برای اطلاع از شرایط فروش کشنده امپاور با کارشناسان ما در تماس باشید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا