آخرین اخبار روز کامیوناخبار مهم

کاهش عوارض کامیون های باری ترکمنستان

به گزارش تراکس‌کار و به نقل از ایران آنلاین، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری گفت: در مذاکرات آتی وزارت امور خارجه با دولت ترکمنستان و دولت ترکمنستان، امکان کاهش هزینه های ترانزیت کامیون های ایرانی از طریق ترکمنستان وجود دارد. . تشکیل کمیته های تخصصی بین دو وزیر.

یک راننده فعال در ترانزیت کالا در آسیای میانه اخیراً از افزایش هزینه ترانزیت کامیون های ایرانی عبوری از ترکمنستان خبر داد و اعلام کرد که ترکمنستان از اول ژوئن مرزهای خود را به روی نیروی دریایی خارجی برای ترانزیت از طریق این کشور باز می کند اما فقط با قیمت ۱۲۰۴ دلار. دوزبلاغ (مجوز) یا هزینه استفاده از جاده های کشور دیگر) که جدا از هزینه های بیمه و سایر هزینه هاست یعنی همراه با سایر هزینه ها حدود ۱۵۵۰ دلار می رود و ۱۵۵۰ دلار برمی گرداند.

وی گفت: با توجه به این هزینه‌ها، اگر نیروی دریایی ایران بخواهد محموله‌ای را به ازبکستان منتقل کند، حدود ۳۱۰۰ دلار یا حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای بازگشت به ترکمنستان می‌پردازد.

میزان عوارض کامیون های ایرانی تردد از ترکمنستان افزایش نیافته است

جواد هدایتی امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص میزان پرداختی بین دو کشور گفت: تا حدی پرداخت می شود.

بنابراین، تعداد عوارض نسبت به دوره قبل تغییری نکرده است، اما اینکه آیا این رقم با عوارضی که ترکمنستان از سایر کشورها دریافت می کند، برابری می کند، جای سوال دیگری است؟

وی افزود: سال گذشته هیئتی از ترکمنستان به ایران آمد و مذاکرات در آن زمان بیشتر بر روی گشایش مرز متمرکز بود، زیرا تا زمانی که مرز باز نشود، مشورت در مورد میزان و تعداد عوارض فایده ای نداشت. گفت.

مذاکرات با ترکمنستان برای کاهش پرداخت برای کامیون های ایرانی در حال انجام است

به گفته هدایتی، مذاکرات ایران و ترکمنستان بیشتر بر سر باز کردن مرزها بود و در نتیجه ترانزیت از مرز سرخس به عنوان مرز مشترک دو کشور برقرار شد و سه مرز مشترک دیگر دو کشور همچنان غیر فعال است. . .

هدایتی گفت: دستور کار آینده ایران و ترکمنستان در مذاکرات وزارت امور خارجه برای توافق بر سر کاهش عوارض، کاهش عوارض است.

مدیرکل حمل و نقل و ترانزیت بین المللی گفت: در حال حاضر فضای سیاسی و روابط دو کشور در شرایط خوبی است و امکان گسترش و ارتقای روابط اقتصادی و حمل و نقل وجود دارد. امیدواریم در آینده نزدیک با توافق با مسئولان دو کشور موضوع کاهش عوارض را در قالب گروه های تخصصی مطرح کنیم.

توافق با دو کشور برای افزایش ترانزیت کامیون های ایرانی و کاهش پرداخت ها

وی در پاسخ به سوال ایرنا که آیا سابقه کاهش تعرفه ها پس از مذاکرات تخصصی وجود داشته است، گفت: ایران بارها موفق به کاهش تعرفه ها شده است. اخیراً توافقاتی با دولت آذربایجان برای افزایش ترانزیت کامیون های ایرانی صورت گرفته است. همچنین اخیراً مذاکرات موفقی با ارمنستان در مورد کاهش کرایه ها انجام دادیم. اما به طور کلی کاهش موضوع عوارض در بودجه کشورها کمی سخت است، زیرا درآمدی است.

به گفته هدایتی، با توجه به اقتصاد و جمعیت زیاد ایران در مقایسه با ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان، تعداد کامیون هایی که از ایران به مقصد کشورهای همسایه خارج می شوند، بسیار بیشتر از تعداد کامیون هایی است که وارد ایران همسایه می شوند.

منبع خبر ایران آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا