مقالات

معرفی کامیون مرسدس بنز آنتوس

معرفی کامیون مرسدس بنز آنتوسشرکت مرسدس بنز در طی سالها فعالیت خود با هدف توسعه خط تولید محصولات خود اقدام به تولید کامیون های جدید نموده است . یکی از این کامیون های موفق که توانسته جایگاه ویژه ای در صنعت خودرو سازی کسب نماید و در بین عموم مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار است ، کامیون مرسدس بنز آنتوس می‌باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد مشخصات فنی این کامیون توضیحاتی خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

کامیون آنتوس با هدف حمل بارهای سنگین در مسافت های کوتاه طراحی شده است و کمپانی خودور سازی مرسدس بنز با تولید این کامیون به عنوان نخستین تولید کننده کامیون های مخصوص حمل بار در جهان شناخته شد و مورد استقبال بسیاری از مردم واقع شد. البته می‌توان گفت طراحی و امکانات این کامیون تا حد زیادی مشابه کامیون آکتروس می‌باشد و تنها تفاوت کامیون آنتوس این است که از این کامیون تنها برای حمل و نقل در مسافت های کوتاه می‌توان بهره گرفت. کمپانی مرسدس بنر کابین های کامیون آنتوس را با طولی در حدود ۲.۳ متر در دو اندازه متوسط و کوچک تولید می‌کند که خریداران کامیون بسته به نیاز خود می‌توانند هر یک از اینها را انتخاب نمایند . یکی از ویژگیهایی که باعث محبوبیت کامیون آنتوس شده و آن را از کامیون های دیگر متمایز کرده است ، قرار گرفتن کابین آن بر روی موتور می‌باشد. جلو پنجره بزرگ V شکل آنتوس نشان دهنده ی دینامیک بودن این کامیون آلمانی میباشد و ستاره سه پر مرسدس بنز که در قسمت جلو و دو باد شکنی که در دو طرف جلو پنجره قرار گرفته اند می‌توانند به طرز چشمگیری صدای ناشی از باد هنگام حرکت کامیون آنتوس با سرعت زیاد را خنثی نمایند.

از آنجایی که راحتی سرنشینان همواره برای شرکت مرسدس بنز بسیار حائز اهمیت می‌باشد کابین این کامیون فضای بسیار مناسبی برای راننده میباشد. برای طراحی این کابین شرکت مرسدس بنز از بهترین و با کیفیت ترین مواد بهره گرفته است و به خاطر استفاده از مواد با کیفیت و رعایت استاندارهای به روز جهانی برای طراحی کامیون آنتوس ، مرسدس بنز به عنوان یکی از برترین خودروهای موجود در جهان شناخته شده است . داشبورد این کامیون به نوعی طراحی شده است که راننده به راحتی می‌تواند به تمامی کلیدها و دکمه ها دسترسی داشته باشید. فرمان کامیون آنتوس را در دو حالت طولی و عرضی می‌توان تنظیم نمود که این ویژگی باعث می‌شود که رانندگان در هنگام رانندگی بهترین عملکرد را داشته باشند. همچنین این کامیون مجهز به امکاناتی شامل جالیوانی ، محفظه های نگهداری وسایل میباشد که میتواند موجبات آسایش و آرامش را برای سرنشینان و راننده فراهم نماید.

از دیگر مزایای کامیون آنتوس می‌توان به ورودی های بزرگ هوا و طراحی آیرو دینامیک سپر نیز اشاره نمود . طراحی آینه های جانبی و شیشه جلو پانورامای این کامیون به نحوی انجام گرفته که موجب کاهش ضریب مقاومت هوا می‌شود و در نتیجه عملکرد این کامیون به حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

این کامیون مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶ و متشکل از ۱۳ مدل پیشرانه می‌باشد و با قدرت موتوری در حدود ۲۳۸ تا ۵۱۰ اسب بخار کار می‌کند . کمپانی مرسدس بنز برای تولید این کامیون از گیربکس های اتوماتیک Powershift استفاده کرده است. همچنین این کامیون مجهز به سیستم هایی مانند ترمز ضد قفل ، کیسه هوا و سیستم کمک ترمز فعال می‌باشد که همه این موارد تا حد چشمگیری ایمنی این کامیون را افزایش می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا