بلاگمقالات

فاو بسترن B50

شرکت فاو نام یک برند چینی است که در زمینه تولید و مونتاژ خودرو‌های سبک‌، سنگین و نیمه سنگین فعالیت دارد‌؛ لازم به ذکر است که بدانید شرکت فاو در بین سه شرکت بزرگ خودرو سازی چین قرار دارد و به دلیل استفاده از بروز ترین تکنولوژی‌ها و کیفیت بالای محصولات خود در بین برترین شرکت‌های بزرگ خودرو سازی دنیا قرار گرفته است‌.

بهمن خودرو سال‌ها است که با شرکت چینی فاو همکاری دارد و اقدام به تولید محصولات شرکت فاو کرده است‌.
همکاری بهمن خودرو و شرکت فاو در ابتدا با تولید خودرو‌های فاو بسترن B50 شروع شد و بعد‌ها به تولید خودرو‌های B50F که دارای طراحی زیباتر نسبت به نسل اول خود داشت رسیدند‌.

بسترن به صورت کلی نام یکی از برند‌های زیر مجموعه فاو است که در سال ۲۰۰۶ کمپانی بسترن آن را معرفی کرد‌.
بسترن در بازار چین و در میان خودرو‌هایی با کیفیت مناسب عرض اندامی کرده باشد‌. شرکت فاو هم اکنون در ۵ کلاس‌، بسترن را تولید میکند که شامل B30‌، B50‌، B70‌، B90 و شاید برایتان جالب باشد بدانید که تمامی این مدل‌ها از نمونه قدیمی مزدا ساخته شده اند چراکه مزدا یکی از شرکای اصلی شرکت فاو در بازار چین است‌.

گروه بهمن با توجه به استقبال خوبی که از فاو بسترن B50 شد قصد دارد تا یکی دیگر از محصولات فاو با نام بسترن B70 را روانه بازار کند‌. بسترن B70 برای بار اول در نمایشگاه شیراز توسط بهمن خودرو از آن رونمایی شد و بعد از آن در پانزدهمین نمایشگاه بین‌الملل خودرو مشهد‌، بسترن B70 نیز توسط گروه بهمن مشاهده شد‌.

فاو بسترن B50 بیش از چندسالی است که پا به جاده‌های ایران گذاشته است و مشتریانی زیادی را به دلیل نام آشنا بودن برند فاو و ظاهری زیبا به خود جلب کرده است و این روزها به عنوان یک خودرو ایده آل برای خود انتخاب کرده اند.فاو بسترن B50 بعد از اینکه به واسطه گروه بهمن وارد خیابان‌های تهران شد با توجه به ظاهری متفاوت و فول آپشن بودن توانست به خوبی خود را به رخ دیگر رقبای موجود بکشد.

مونتاژ فاو بسترن از سال ۹۲ به واسطه گروه بهمن آغاز شد . سدانهای بسترن از سال ۲۰۰۶ بر اساس پلتفرم مزداهای قدیمی و در کلاس اندازه متوسط توسط فاو موتور چین ساخته می شوند. خودرو ساز فاو فعالیت‌های خود را در صنعت خودروسازی مانند بسیاری خودروسازان بزرگ دیگر چین بر پایه همکاری مشترک (جوینت ونچر) با خودروسازان بزرگ بین المللی آغاز کرده است و از این رو FAW بر خلاف کمپانی‌های مستقلی چون لیفان یا JAC به دانش فنی و پلت فرم برخی از خودروهای قدیمی بین المللی دسترسی دارد.

فاو بسترن B50

آنطور که از شواهد پیداست بسترن بر اساس فرم بدنه قدیمی مزدا ۶ ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ از فاو بسترن B50 نمایی شد که البته در بخش‌های فنی از تکنولوژی فولکس واگن بهره گرفته است. فاو بسترن به دلیل لوکس بوده شکل ظاهری و مجهز بودن به تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته پس از حضور در صنعت خودرویی کشور توجه بسیاری از قشرجوان را نیز به خود جلب کند.
فاو بسترن بی ۵۰ دارای موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری SOHC با ۸ سوپاپ می باشد که می‌تواند ۱۰۲ اسب بخار نیرو و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند که نشان از تکنولوژی به روز و برتر این خودرو فاو است . فاو بسترن B50 دارای دنده اتوماتیک از نوع تیپترونیک است به این معنی که علی رغم اتوماتیک بودن مقداری کنترل دنده را در اختیار راننده می گذارد. البته از ابتدای اختراع، دنده‌های اتوماتیک همیشه مقداری کنترل سرعت را در اختیار راننده می گذاشتند ولی این کار به روش‌های مختلف انجام می شود.
خودرو فاو بسترن با مجهز بودن به استاندارد آلایندگی یورو ۵ و مصرف سوخت کمتر۵ لیتر در صد کیلومتر یعنی با هر لیتر بنزین با رعایت اصول مصرف استاندارد می توان به طور میانگین بیست کیلومتر با این خودروها رانندگی کرد که این امر باعث شده فاو بسترن در رده برترین ماشین‌های موجود در ایران قرار گیرد.
با نگاه کردن به بسترن B50 می‌توان شاهد تلاش مهندسان کمپانی فاو برای ایجاد تنوع حداکثری در طراحی بخش‌های مختلف بود و سلیقه ی مخصوص آن‌ها عملا تعیین کننده ی زمینه‌های مختلف کاربری این خودرو می باشد.

ترمز جلو، دیسکی خنک شونده و ترمز عقب این خودرو فاو، دیسکی معمولی است و گهواره شاسی در قسمت عقب خودرو از نوع اتصال چند گانه و قسمت جلو نیز هفتی شکل دوگانه است.چراغ‌های عقب بسترن بی ۵۰ به خاطر طرح باریک و همپوشانی که با صندوق عقب دارند مشخصا مخصوص همین مدل طراحی شده اند.
اتاق و طراحی B50 جدید نسبت به آن دیگر خودروهای موجود در بازار بسیار متفاوت بوده و با نگاهی به فاو B50 می توان فهمید که سبک طراحی این کمپانی تغییر کرده است و به مراتب پیشرفت چشم گیری داشته است.

همچنین امکانات جدیدی چون استارت دکمه ای، شش کیسه هوا، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک و… . باعث شده در میان همه امکانات فاو B50 جذاب به نظر رسد و منجرب ان شده است که این ماشین از نظر ایمنی و فول آپشن بودن و همچنین مصرف سوخت و آلایندگی بالا نسبت دیگر رقبا عملکرد بسیار بالایی را داشته باشد.

فاو بسترن B30 دیگر محصول موفق فاو می باشد که بعد از فاو بسترن b50 به واسطه گروه بهمن روانه بازار ایران شد.

فاو بسترن یکی از برترین خودروهای وارداتی چینی موجود در ایران می باشد که مجهز به گیربکس میتسوبیشی و موتوری قدرتمند که مورد توجه بسیاری از مهندسین بزرگ خودروساز آلمانی قرار گرفته است.
فروش اقساطی فاو بسترن B50 یکی از برترین خدمات ارائه شده گروه بهمن می باشد که برای مشتریان خود در نظر گرفته است.فروش اقساطی بسترن B50 فرصت مناسب برای افرادی است که به این خودرو چینی علاقه مند می باشد و می توانند به راحتی فاو بسترن را خریداری کنند.
طراحی لوکس و زیبا روکش‌های صندلی زیبای و مجموعه ای از امکانات باعث شده است که فاو بسترن جز اولین اولویت‌های خرید یک خودرو مناسب باشد.
اتاق و طراحی B50 جدید نسبت به آن چیزی که ما در ایران به نام آسا می شناسیم متفاوت شده است. با نگاهی به فاو B50 جدید می توان فهمید که سبک طراحی این کمپانی تغییر کرده است و به مراتب پیشرفت چشم گیری داشته است.

مشخصات فاو بسترن B50

مشخصات فاو بسترن نیز مانند دیگر خودروها به سه دسته مشخصات کلی‌، فنی و تجهیزاتی که در آن به کار رفته است تقسیم می‌شود‌‎.

مشخصات کلی

کابین خودرو فاو بسترن b50
طول ۴۵۵۹ میلی‌متر
عرض ۱۹۴۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱۴۶۰ میلی‌متر
فاصله چرخ‌ها ۲۶۷۱ میلی‌متر
فاصله محور چرخ‌های جلو ۹۳۰ میلیمتر
فاصله محور چرخ‌های عقب ۹۵۷ میلی‌متر
فاصله عرضی چرخ جلو ۱۴۵۰ میلی‌متر
فاصله عرضی چرخ عقب ۱۴۴۰ میلی‌متر
تعداد دور چرخ قفل به قفل ۳/۱
قطر چرخ خودرو ۱۱ متر
حجم صندوق عقب ۵۰۰ لیتر

مشخصات فنی

موتور خودرو فاو بسترن b50
تعداد سیلندر۴‌- خطی‌- ۱۶ سوپاپه
حجم موتور۱۷۹۸ سی‌سی
حداکثر قدرت ۱۴۲ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر
جعبه دنده ۶ دنده خودکار
وزن ۱۳۹۵ کیلوگرم
اندازه ۴۶۱۵ طول – ۱۷۸۵ عرض (میلیمتر)
استاندارد آلایندگی یورو ۴

تجهیزات

  • کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوا جانبی – مجموعه ۴ کسیه هوا
  • سیستم صوتی : بلوتوث – ورودی USB- قابلیت تنظیم از روی فرمان – مجهز به ۶ بلند گو
  • سانروف
  • فرمان هیدرولیک
  • کروز کنترل
  • کامپیوتر سفری
  • سیستم تهویه مطبوع
  • قابلیت تنظیم صندلی در ۶جهت
  • روکش صندلی چرم
  • آینه های جانبی برقی و گرمکن
  • نمایشگر دمای داخل و خارج کابین
  • مجهز به آژیردزدگیر

جهت اطلاع از لیست قیمت کشنده FAW به صفحه قیمت روز کامیون مراجعه فرمائید و در صورت تمایل برای خرید اقساطی کشنده فاو به صفحه فروش اقساطی کمپرسی فاو مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا