آخرین اخبار روز کامیون

افزایش قیمت قطعات کامیون و عدم نظارت مسئولان

با توجه به تورم قابل ملاحظه ای که به دنبال افزایش قیمت دلار در رابطه با اکثر کالاها امروز شاهد آن هستیم، قیمت کلیه قطعات کامیون اعم از لاستیک هم به صورت نگران کننده ای افزایش یافته است و این موضوع صنف کامیون داران را با مشکلات اساسی مواجه کرده است چراکه به دنبال این مشکل ضررهای جبران ناپذیری به کامیون داران وارد می شود.

براساس آخرین اخبار منتشر شده در این مورد، قیمت لاستیک در چند ماه اخیر با افزایش ۳۰ درصدی روبرو شده است و از آنجایی که لاستیک یکی از اساسی ترین قطعات مورد نیاز کامیون داران می باشد، گران شدن این قطعه تبعات منفی فراوانی برای صنف کامیون داران به همراه داشته است.

بدیهی است که روزانه افراد بسیار زیادی برای حمل اثاثیه و محموله های سنگین خود به کامیون ها ی حمل و نقل نیاز دارند. در این میان گران شدن نرخ کرایه های حمل و نقل افراد را با مشکلات بسیار زیادی روبرو نموده است چراکه قادر به پرداخت هزینه های حمل و نقل نیستند. نکته ی قابل توجه در مورد این موضوع این است که در رابطه با قیمت قطعات کامیون خودروهای سنگین مدیریت صحیحی صورت نگرفته است و کامیون داران روزانه جهت تعمیر کامیون های خود هزینه های سنگینی را متقبل می شوند و تاکنون چندین بار نارضایتی خود را اعلام کرده اند اما شخص و یا ارگان خاصی حاضر پاسخگوی مشکل کامیون داران نیست.

لازم به ذکر است که تاکنون اقدام اساسی برای رفع این مشکل از سوی ارگان و یا سازمان مشخصی صورت نگرفته است و با وجود عدم رضایت کامیون داران در مورد این موضوع قدمی برای برطرف کردن این مشکل برداشته نشده است. در پی مشکل به وجود آمده صاحبان کامیون به طبع مجبور هستند نرخ کرایه خود را بالا ببرند که این موضوع در مقابل به ضررافرادی است که با استفاده از کامیون به جابه جایی کالاهای خود می پردازند، چراکه به سختی می توانند از پس پرداخت هزینه ها ی حمل و نقل بر آیند.

در حال حاضر عده زیادی از مردم تغییر قیمت دلار را عامل اصلی افزایش قطعات خودروهای سنگین می دانند اما با توجه به اینکه قیمت کالاهای اساسی مردم هم با رشد چشمگیری روبرو بوده است دلیل مشخصی برای گرانی قیمت قطعات این نوع خودروها نمی توان ارائه داد، چراکه رابطه ی مستقیمی بین افزایش قیمت کالاهای موجود در بازار و صنف کامیون وجود دارد .

به طور کلی می توان گفت چناچه مدیریت درستی در رابطه با این موضوع صورت گیرد می توان نرخ قطعات مورد نیاز کامیون داران را در حد معینی نگه داشت و به ثبات رساندن قیمت محصولات مرتبط به خودروهای سنگین پیامدهای مثبتی برای سایر کالاهای موجود در بازار خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا