تولیدکنندگان اتوبوستولیدکنندگان کامیون

شرکت مرسدس بنز

شرکت بنز

بنزنامی است که همواره با خودروهای لوکس در ذهن مخاطب مجسم می شود. مرسدس بنز یک کمپانی آلمانی است که بیش یک صد سال از تاسیس آن می گذرد. این شرکت خودروسازی آلمانی در زمینه طراحی و ساخت کامیون، خودرو، اتوبوس فعالیت دارد. کمپانی بنزترکیب دو شرکت قدیمی آلمانی به نام های دایملر وبنز است که در سال ۱۹۲۶ باهم ترکیب و با نام مشترک مرسدس بنز محصولات خود را به بازار عرضه کردند. در هر حال امروزه حاصل ادغام این دو کمپانی رقیب ، بوجود آمدن محصولات متعدد و متنوعی است که تقریبا در تمامی زمینه ها ، از دوچرخه سازی تا صنایع نظامی و حتی مسابقات اتومبیلرانی ، به بازار عرضه می شود. خودروهای بنز همواره به دلیل امکانات لوکس بسیار جلوتر از زمان خود هستند. این کمپانی آلمانی همواره پیشتازعرصه نوآوری در خودروهای لوکس خود بوده و همواره طرفداران خود را غافل گیر می کند.

دهه نود نقطه عطفی در طراحی و تولید مدل های مختلف مرسدس بنز محسوب می شود که در نتیجه ی آن روند صعودی شرکت رقم خورد. مدیران مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۹۰ تصمیم گرفتند، به رسم اولین سال‌های فعالیت شرکت، اتومبیل‌هایی ارزان‌تر و کوچک‌تر بسازد، که در سال ۱۹۹۷ مرسدس بنز رده ای را به بازار عرضه کرد.

نماینده انحصاری شرکت بنز در ایران شرکت ایران خودرو است که محصولات بنز را به کشور وارد می کند.بالاخره پس از گذشت یک سال  قرارداد بنز و ایران خودرو در زمینه تولید کشنده و کامیون، سرمایه‌گذاری مجدد تولید موتور، خدمات پس از فروش، تولید خودروی سواری و اتوبوس امضا شد. علاوه بر آن شنیده می‌شود که مرسدس بنز با فروش اتوبوس به ایران موافقت کرده و با این حساب باید منتظر درخشش ستاره آلمانی در خیابان‌های کشورمان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا