مقالاتمینی بوس

مینی بوس سحر پلاس (پگاسوس)

گروه بهمن دیزل محصول جدید خود را با نام مینی بوس سحر پلاس (پگاسوس) برای ناوگان حمل و نقل درون شهری معرفی کرد. این مینی بوس نسبت به محصول قبلی (مینی بوس سحر) از نظر تجهیزات و امکانات ارتقا یافته و همین امر باعث افزایش کیفیت آن شده است.
مینی بوس سحر پلاس از یک موتور ایسوزو با ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ مجهز به توربو شارژ و اینتر کولر بهره می برد. حجم موتور آن ۲.۹ لیتر و با قدرت موتور ۱۶۰ اسب بخار می تواند به ۴۲۰ نیوتن متر در ۱۸۰۰ – ۲۶۰۰ دور در دقیقه برسد.
سیستم تعلیق مینی بوس سحر پگاسوس، یک سیستم دو قسمتی در جلو و عقب مینی بوس با فنر تخت پارابولیک مجهز به کمک فنر هیدورلیک تلسکوپی دو طرفه می باشد. این سیستم تعلیق به خوبی می تواند از انتقال ضربه ناشی از جاده های ناهموار و بارانی به سرنشینان خودرو جلوگیری کند.
جعبه دنده پگاسوس مشابه مینی بوس سحر ایسوزو از نوع دستی با ۶ دنده است با این تفاوت که در مینی بوس پگاسوس جعبه دنده ساخت شرکت GETRAG است. شرکت آلمانی GETRAG یک شرکت موفق در زمینه خودروسازی است که با شرکت های خودروسازی مانند شرکت فورد، JMC و دانگ فنگ همکاری داشته است. از این رو، انتظار می رود این سیستم جعبه دنده، عملکرد بهتری داشته باشد.
کلاچ مینی بوس سحر پلاس از نوع تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی قطر خارجی ۳۰۸ میلی متر با مکانیزم بادی – روغنی است. تعویض دنده کلاچ از نوع کلاچ مخروطی آسان تر است و مشکل قفل کردن در این مدل نیست.
در این مینی بوس سیستم ترمز ضد قفل (ABS) مجهز به سیستم پایداری الکترونیک (ESC) با جهت تعادل (ASR) استفاده شده است. وجود چنین سیستم ترمز کاملی خیال هر راننده ای را در جاده های لغزنده و ناهموار راحت می کند.
سیستم ABS به راننده کمک می کند تا در هنگام ترمزگیری شدید،خودرو را در مسیر دلخواه هدایت کند. سیستم ASR به راننده کمک می کند در هنگام شتاب گیری از سر خوردن خودرو جلوگیری کند. سیستم ASR در واقع مکمل سیستم ABS است و برای جلوگیری از سر خوردن چرخ ها، سرعت چرخش چرخ را کاهش می دهد تا نیروی کمتری به چرخ ها وارد شود. سیستم ESC به رانندگان کمک می کند تا در هنگام لغزنده بودن جاده از سر خوردن خودرو جلوگیری کنند. وجود این سیستم میزان تصادفات جاده ای تا ۵۹ درصد کاهش می دهد.

سایر مشخصات

سیستم فرماننوع : فرمان ساچمه گردان – هیدرولیکی
سیستم الکترونیکیدینام : ۲۴ ولت – ۱۱۰ آمپر
باتری : (۱۲ ولت – ۱۱۰ آمپر) ۲ عدد
شاسینوع : نردبانی
طول، عرض، ضخامت (میلی متر) : ۶۹۳۵*۸۵۰*۶
تایر و رینگسایز و نوع تایر : R17.5/215/75 – تیوبلس
سایز و جنس رینگ : “۶*۱۷.۵ – فولادی
باکجنس و ظرفیت (لیتر) : آلومینیومی – ۱۰۰
عملکردحداکثر توان بالا روی از شیب (درصد) : ۴۸
شعاع گردش (متر) : ۶.۴۵
سایر مشخصاتمولتی مدیا “۶.۲ لمسی (رادیو، رهیاب، بلوتوث، USB ،SD)
کولر (ظرفیت ۱۲kw)
دو دستگاه بخاری سالنی و یک دستگاه بخاری راننده
دید وسیع راننده
راحتی در سوار و پیاده شدن
ساعت و دماسنج دیجیتالی
میل موجگیر جلو و عقب
درب مسافر با مکانیزم بیرون بازشو
صندوق عقب
دوربین و سنسور دنده عقب
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا