مقالات

معرفی کامیون مرسدس بنز زتروس

معرفی کامیون مرسدس بنز زتروسهمانطور که می‌دانید کمپانی مرسدس بنز تا به امورز توانسته است با ارائه خودروهای لوکس مورد استقبال عموم مردم واقع شود . معروفیت کامیون های مرسدس بنز زتروس به دلیل دارا بودن قابلیت های آفرود و عبور از مسیرهای صعب العبور می‌باشد. از این کامیون به دلیل داشتن ویژگیهای منحصر به فرد می‌توان به عنوان یک خانه راحت استفاده نمود.

 

از مزیت های این کامیون میتوان به خاصیت ضد گلوله بودن بدنه آن اشاره نمود و به خاطر همین ویژگی میتوان از این کامیون برای مناطق جنگی و نظامی هم استفاده نمود .مرسدس بنز زتروس به دو صورت دو محور و سه محور قابل تولید می‌باشد که با مدل دو محور آن می‌توان در حدود ۱۰ تن بار و با مدل سه محور میتوان ۱۶ تن بار را جابه جا نمود .کابین این کامیون در قسمت پشت موتور قرار گرفته است که این موضوع رانندگی با این کامیون را در شرایط سخت آسان می‌نماید. در حالتی که کامیون درپشت موتور قرار گرفته است هنگام عبور از ناهمواری ها و شیبهای تند کمتر تکان می‌خورد و این امر نوعی موجبات آرامش و آسایش رانندگان را فراهم می‌کند.

قسمتی که با این کامیون بار حمل می‌کنند در حدود ۵.۶ متر می‌باشد و با دیوارهای گالوانیزه یک تکه و پانل های پوششی پلاستیکی ساخته شده است. دیوارها ضخامتی در حدود ۱۰ سانتی متر دارند که این ضخامت برای دیوار فوق العاده می‌باشد. همچنین داخل این کامیون را می‌توانید براساس سلیقه خود تغییر دهید و از آن به عنوان خانه متحرک و محلی برای استراحت خود استفاه کنید.

 

سیستم موتور و شاسی این کامیون مشابه کامیون های آکتروس و آکسور می‌باشد و این امر مزیت بزرگی برای این کامیون به حساب می آید چراکه کارایی این قطعات در دیگر کامیون ها به خوبی اثبات شده اند . به دلیل اینکه شاسی و چرخ های بزرگ این کامیون از سطح زمین ارتفاع زیادی دارد سفر به جنگل های بکر ، مناطق برفی و زمین های گلی و باتلاقی با کامیون زتروس به نسبت کامیون های دیگر راحت تر می‌باشد. این کامیون با دو نوع گیربکس قابل عرضه میباشد : گیر بکس نه سرعته هیدرولیک –پنوماتیک دستی به صورت استاندارد و گیربکس شش سرعته اتوماتیک Allison به صورت سفارشی. علاوه بر آن ، کامیون زتروس مجهز به پیشرانه شش سیلندر خطی ۷.۲ لیتری می‌باشد و استاندارد یورو ۵ هم برای ساخت این کامیون رعایت شده است . این کامیون از قدرت موتوری در حدود ۳۲۶ اسب بخار برخوردار می‌باشد و قابلیت تولید ۱.۳۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌باشد. سیستم تعلیق این کامیون به گونه ای طراحی شده است که عبور این کامیون از گودال های به عمق ۰.۸ تا ۱.۲ به آسانی امکان پذیر می‌باشد. همچنین شاسی نردبانی که برای این کامیون استفاده شده است خاصیت انعطاف پذیری این کامیون را تا حد زیادی افزایش داده و باعث بهبود عملکر این کامیون شده است.

 

دسترسی به کابین این کامیون به دلیل ارتفاع زیاد شاسی با سطح زمین کمی دشوار می‌باشد اما با کمی تمرین امکان پذیر می‌باشد. نکته ای که در مورد این کامیون قابل ذکر است این است که طراحی کابین این نوع کامیون بیشترین تمرکز بر روی کارایی و کیفیت کامیون می‌باشد و زیبایی در طراحی آن در نظر گرفته نشده است. کیفیت موادی که برای تولید این کامیون به کار رفته بسیار عالی میباشد و این امر باعث میشود این کامیون عمر طولانیتری نسبت به بقیه کامیون ها داشته باشد. این کامیون آلمانی به صورت کلی برای سه نفر ظرفیت دارد که برای هر صندلی یک کمربند جداگانه در نظر گرفته شده ست . البته خریداران در صورتی که تمایل دشاته باشند می‌تواند صندلی های بادی برای این کامیون سفارش دهند. کامیون مرسدس بنز زتروس مجهز به امکاناتی شامل دکمه ها و اهرم هایی برای تنظیم آینه ها ، سیستم تهویه مطبوع ، قفل دیفرانسیل و دنده ی آف رود می‌باشد. علاوه بر آن در قسمت زیر سقف چهار قفسه تعبیه شده است که سرنشینان یا رانندگان میتوانند وسایل خود را در این قفسه ها قرار دهند.

 

در آخر لازم است به این نکته اشاره کنیم که در صورتی که قصد دارید کامیونی برای جابه جایی بارهای سنگین و یا حرکت در مسیرهای صعب العبور انتخاب نمایید و استحکام و دوام آن برای شما در اولویت می‌باشد ، ما به شما کامیون مرسدس بنز زتروس را پیشنهاد می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا