مقالات

معرفی کامیون کراز ۶۳۲۲

معرفی کامیون کراز 6322آوتو کراز یک کارخانه تولید کننده واقع در کشور اکراین می‌باشد که در زمینه ی تولید انواع ماشین های سنگین به فعالیت می پردازد. این کارخانه برای نخستین بار در سال ۱۹۴۵ فعالیت خود را همزمان با صادر شدن دستور ساخت پل مکانیکی آغاز نمود.

در ساال ۱۹۶۱ بیشتر از پانصد نوع از محصولات این کارخانه به کشورهای مختلفی اعم از آرژانتین ،افغانستان ، هند، بلغارستان و چین صادر شد. در سال ۱۹۸۶ این کارخانه با تولید ۳۰۶۵۵ خودرو به عنوان یک شرکت سهامی شناخته شد و به طور کلی در زمینه تولید خودروهای غیر نظامی ، نیمه تراکتورها و وسایل نقلیه ویژه به فعالیت می پردازد.

علاوه بر محصولات تولید شده ی آوتو کراز ، ۳ خودرو نظامی توسط این کارخانه تولید شده است. یکی از خودروهای تولید شده توسط کارخانه آوتو کراز با نام کراز (Kraz-6322)  معروف می باشد. در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی به معرفی مشخصات این کامیون نظامی بپردازیم.

معرفی کامیون Kraz-6322

کامیون کراز ۶۳۲۲ نوعی کامیون فوق سنگین است که از سال ۱۹۹۹ و توسط کشور اوکراین تولید می شود. این نوع کامیون در واقع تکامل یافته ی مدل های Kraz-255 و ۲۶۰ می باشد و براساس به روزترین استانداردهای ارتقا یافته طراحی شده است. عمدتا نیروهای مسلح اوکراین و روسیه از این نوع کامیون بهره می گیرند. البته کشورهای اعم از مصر ، عراق ،هند ،ایران و اندونزی در زمره ی کاربران این کامیون نظامی به شمار می روند.

مشخصات فنی کامیون کراز ۶۳۲۲

  •  ساخت :کشور روسیه
  • شرکت سازنده : Avtokraz
  • حداکثر قدرت موتور: ۳۳۰ اسب بخار
  • وزن : ۱۲.۵ تن
  • حداکثر سرعت : ۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مجهز به موتور دیزل توربو شارژر Yamaz-238D
  • ظرفیت تحمل بار: بیشتر از ۱۰ تن
  •  امکان تغییر موتور به مدل Yamaz-238DE2 با استانداردهای یورو ۲ برای این کامیون وجود دارد.

همچنین برای این کامیون امکان نصب حفاظ هایی با مدل ریپورتر وجود دارد که در صورت نصب این نوع از حفاظ ها ، این کامیون نظامی در برابر گلوله های کالیبر ۷.۶۲، ترکش های گلوله توپ ، خمپاره و انواع مین ها محافظت می شود. وجود چنین امکاناتی در داخل این کامیون باعث افزایش وزن کامیون شده و از وزن بارگذاری تا حد چشمگیری می کاهد.

کاربری کامیون نظامی KRAZ-6322

کامیون نظامی کراز ۶۳۲۲ بسیار کاربردی طراحی شده است و تولید آن از سال ۱۳۹۹ تا به امروز ادامه دارد.این نوع کامیون عمدتا برای حمل و نقل سربازان و برای استفاده در عوارض مختلف زمین استفاده می شود. این نوع کامیون توانایی یدک کش کردن هواپیماهای بیشتر از ۷۵ تن وزن در میدان نبرد را دارد.از دیگر کاربردهای این کامیون نظامی منتقل کردن سیستم های راداری ، سیستم های پدافند موشکی ، سیستم های توپخانه ای ، واحد تعمیرات و تانکبر می باشد. قسمت بار این نوع کامیون به نحوی طراحی شده است که می تواند بارهای بسیارسنگین را به راحتی جا به جا نماید. چناچه برای این نوع کامیون ها از صندلی های چوبی استفاده شود می تواند ۲۴ سرباز را در خود جای دهد. اما در حالت عادی این کابین نوع کامیون ظرفیت ۳ نفر را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا