مقالات

تاریخچه شرکت ایسوزو و معرفی محصولات آن

ایسوزو شرکتی ژاپنی میباشد که سالهاست فعالیت خود را در زمینه ی تولید و ساخت انواع خودورهای تجاری اعم از وانت ، کامیونت سبک و سنگین و همچنین موتورهای دیزلی شروع نموده است و توانسته است در بازار حمل و نقل موفقیت های بسیار زیادی برای خود کسب نماید. شرکت ایسوزو در سال ۱۹۱۶ با کمک دو شرکت کشتی سازی ishikawajima و شرکت صنعتی گاز و برق توکیو در عرصه خودور سازی راه انداری شده است. این شرکت در سال های نخستین فعالیت خود به فروش اتومبیل های وولزلی میپرداخت. در سال ۱۹۳۴ بعد از گفتگویی که با مسئولان وقت وزارت صنعت و بازرگانی ژاپن انجام شد . ایسوزو به عنوان نام رسمی این شرکت انتخاب شد .این نام از نام رودخانه واقع در ژاپن به نام ایسوز گرفته شده است.

ایسوزو بلل یکی از نخستین خودورهایی بود که توسط کمپانی ایسوزو در سال ۱۹۱۶ به ناوگان حمل و نقل اتومبیل ژاپن عرضه شد. دفتر مرکزی این شرکت واقع در شهر توکیو می‌باشد. این شرکت یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان خودرو در ژاپن به شمار می‌رود و به دلیل تولید خودورهای تجاری و باری شهرت زیادی در بین عموم مردم کسب کرده است و در حال حاضر در زمینه ی تولید کامیونت و موتورهای دیزلی به یکی از موفق ترین شرکت ها در جهان تبدیل شده است.

بهمن دیزل به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه بهمن می‌باشد که مسئولیت وارد کردن محصولات ایسوزو را به ایران بر عهده دارد . نیاز بازار کامیونت ایران سالهاست به دست کمپانی معروف ایسوزو تامین میشود . تنوع محصولات و کامیون هایی با کیفیت بالا دو فاکتوری هستند که موجب شده شرکت ایسوز به یکی از موفق ترین و معتبر ترین شرکت ها مبدل شود. همچنین محصولات تولید شده توسط شرکت ایسوزو قابلیت حمل بارهای سنگین را هم دارا می‌باشد و به خاطر قدرت موتور بسیار بالایی که دارد توانسته است رقیبان موجود اروپایی در بازار را به راحتی کنار بزند.

شرکت ایسوزو علاوه بر فعالیت هایی که در مورد آنها ذکر شد تا به امروز اقداماتی مانند کنترل اطلاعات مشتری ، ایجاد سامانه بازیافت ایسوزو و سامانه هایی برای نمایندگی های فروش انجام داده است .شرکت ایسوزو به منظور استفاده بهینه از سوخت فسیلی و حفاظت از محیط زیست سالها تلاش کرده است تا پیشرانه های دیزلی تولید نماید و مصولاتی تولید کند که کمترین میزان آلایندگی را داشته باشند. علاوه بر آن ، شرکت ایسوز با هدف کاهش آلودگی هوا برای مسافت های کوتاه شهری سعی کرده است محصولات خود را با سوخت گاز طبیعی فشرده و پیشرانه های دوگانه سوز تولید نماید.

کامیونت های ایسوزو در مقایسه با دیگر کامیونت ها به طوری منحصر به فرد طراحی شده اند.کابین های این محصولات ظاهرا کوچک اما بسیار جادار هستند ، چراغهای این محصولات به صورت ذوذنقه ای طراحی شده اند که در عین حال بسیار پرنور هستند. به عبارتی دیگر خودروهای باربری شرکت ایسوز بسیار ساده طراحی شده اند و ظرافت در آنها مشاهده نمی‌شود اما این خودورهای باربری بسیار کاربردی هستند و سود دهی بالایی نسبت به محصولات تولید شده ی شرکت های دیگر دارند. یکی از مزایای محصولات شرکت ایسوزو شتاب عملکرد بالای آنها می‌باشد. علاوه بر آن ، یکی از نکته های مثبت این محصولات این است که قطعات آن در همه جا یافت میشوند و از این جهت نیازی به نگرانی نمی‌باشد.

از محصولات تولید شده توسط شرکت ایسوزو می‌توان به کامیونت ۵ تن ، کامیونت ۶ تن ، کامیون باری ۱۸ تن اشاره نمود و یکی از محصولات این شرکت که اخیرا به بازار ایران وارد شده است پیکاپ ایسوز d-max می‌باشد که توانسته است در بازار ایران جایگاه ویژه ای کسب نماید . در زیر قصد داریم به توضیح برخی از محصولات تولید شده توسط شرکت ایسوزو بپردازیم.

کامیونت ایسوزو ۵ تن ایسوزو

این کامیون وزنی در حدود ۵۲۰۰ کیلوگرم دارد. نوع موتور کامیونت ایسوزو ۵ تن از نوع ۴ سیلندر خطی می‌باشد. قدرت این موتور ۱۲۰ اسب بخار می‌باشد و با گشتاور ۳۲۰ نیوتن یکی از پرطرفدارترین محصولات شرکت ایسوزو شناخته شده است .این محصول همچنین به توربو شارژر و اینترکولر مجهز شده است. کامیونت ۵ تن ایسوزو یکی از محصولاتی است که برای مصارف درون شهری تولید شده است و مجهز به کابین و اتاق های بار کوچک می‌باشد. این نوع کامیونت ها به عنوان یخچال کمپرسی جرثقیل و اتوبار کاربرد گسترده ای دارند و به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد اعم ا زشاسی نردبانی ، سیستم تعلیق فنر چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک ، فرمان ساچمه گردان هیدورلیکی و استاندارد یورو ۳ به یکی از پرطرفدارترین محصولات ایسوزو تبدیل شده است و در بین عموم مردم از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد.

تاریخچه شرکت ایسوزو و معرفی محصولات آنکامیونت ایسوزو ۶ تن

از ویژگی های منحصر به فرد این کامیونت میتوان به شیشه بالا برقی ، دسترسی آسان کابین به موتور ، راحت بودن در سوار و پیاده شدن و همچنین مجهز بودن به استاندارد آلایندگی ۴ اشاره نمود. این کامیونت با موتور ۴ سیلندر خطی و با قدرت موتور ۱۵۰ اسب بخار طراحی شده است و به دلیل قدرت موتور و قابلیت بالا در حمل بار توانسته است در مدت کوتاهی در عرصه خودرو سازی جایگاه ویژه ای برای خود به دست آورد و محبوبیت زیادی از سوی مردم کسب نماید.

تاریخچه شرکت ایسوزو و معرفی محصولات آنکامیونت ایسوزو ۸ تن

موتور این کامیون باری از نوع ۴ سیلندر خطی سوپاپ بالا می‌باشد. قدرت موتور آن در حدود ۱۳۳ و ۲۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند این کامیونت به امکاناتی از قبیل توربو شارژر ،اینترکولر، فرمان هیدرولیکی،کولر و شیشه های برقی میباشد. این کامیونت در حدود ۳۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد و دارای استاندارد جهانی یورو ۲ می‌باشد.

کامیون ۱۸ تن ایسوزو

تاریخچه شرکت ایسوزو و معرفی محصولات آن

این کامیون یکی از محصولات موفق شرکت ایسوزو می‌باشد که می‌تواند بارهای با وزن ۱۸ تن را حمل کند. با توجه به اینکه قطعات محصولات این شرکت با کیفیت بالا ساخته شده و از ایمنی و کارایی خوبی برخوردار می‌باشد توانسته است به یکی از کامیونت های موفق در بازار جهانی تبدیل شود. کامیون باری ۱۸ تن مجهز به ۶ سیلندر خطی ۴ زمانه و۲۸۰ اسب بخار می‌باشد که می‌تواند در حدود ۱۴۵۰ گشتاور تولید نماید.
از امکانات این کامیون می‌توان به کابین تاشو با مکانیزم الکترو هیدرولیکی ، کولر ، مکانیزم پنوماتیک ، کابین برقی ، کابین خواب ، شیشه بالابر برقی اشاره نمود که می‌تواند تا حد زیادی موجبات ایمنی و آرامش شرنشینان شود. قیمت این کامیون بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. در نتیجه بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند به خاطر مقرون به صرفه بودن آن از لحاظ اقتصادی محصولات این شرکت را انتخاب نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا