خودرو سواری

فولکس واگن لاویدا

فولکس واگن لاویدا در ایران

خودروی فولکس واگن شانگهای لاویدا (Shanghai-Volkswagen Lavida) در سال ۲۰۰۸ در شانگهای چین تولید شد و تولید آن تا به ادامه دارد. طراحی موتور جلو بوده و طول آن در حالت طبیعی۴.۶۰۸ میلیمتر(۱۸۱/۴ اینچ) و عرض آن در حالت طبیعی ۱.۷۴۳ میلیمتر(۶۸/۶اینچ) می باشد. سیستم جعبه دنده آن دستی و ۵ دنده است. این خودروی سدان با موتور ۱٫۴ لیتری توربو و ۱٫۶ لیتری ساده عرضه می شود.

مشخصات فولکس واگن لاویدا

گیربکس هفت سرعته دو کلاچه برای مدل ۱٫۴ لیتری توربو باعث می شود تا به لطف گشتاور ۲۲۰ نیوتون متری، لاویدا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۹٫۶ ثانیه ثبت کند و به سرعت نزدیک ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی این مدل ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است. مدل ۱٫۶ لیتری به گیربکس شش سرعته AMT مجهز است که همان شتابگیری را در ۱۲٫۶ ثانیه انجام می دهد. البته هر دو نسخه موتوری، قابلیت سفارش با گیربکس پنج دنده دستی را نیز دارند.
مهندسی لاویدا در اختیار فولکس واگن آلمان بوده و تنها بازار هدف آن کشورهای در حال توسعه یا اقتصادی در نظر گرفته شده است.
سوزوکی سیاز یا پژو ۳۰۱ با همین اهداف ساخته و به بازار عرضه شد. مدل های مختلف فولکس واگن لاویدا ارزشی بین ۷۰ الی ۹۲ میلیون تومان را دارد. در صورت عرضه این خودرو با امکانات سطح متوسط به بالا، می توانیم شاهد قیمت گذاری آن بین ۸۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان باشیم. قطغا لاویدا با اصالت آلمانی می تواند، گزینه مطمئن تری برای بازار خودرو در ایران باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا