بلاگمقالات

مقایسه کامیونت الوند و فاو

در شرایط کنونی کشورمان که کامیونت های موجود در بازار را تنها تعداد اندکی از کامیونت های داخلی و چینی تشکیل می‌دهند. شرایطی رقابتی در بازار ایجاد شده است. از اینرو کیفیت بالای خودرو در کنار قیمت مناسب آن از عواملی است که همواره می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

در جهت خرید خودرویی مناسب، توجه به تجربیات سایرین، تکنولوژی بکار رفته در خودرو و… همگی از جمله عواملی مهم و قابل توجه هستند. در این مطلب قصد داریم دو نمونه از پرفروش ترین و پرطرفدارترین کامیونت های کشورمان را با یکدیگر مقایسه کنیم تا شما بهترین تصمیم را به هنگام خرید کامیونت موردنظر خود بگیرید.

دو کامیونت ۶ تن الوند(فوتون) و کامیونت ۶ تن فاو هر دو از جمله خودروهایی هستند که در چند سال اخیر فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌‍‌اند و هر دو در زمره بهترین کامیونت‌های موجود در بازار قرار گرفته اند.

معرفی کامیونت فاو

شرکت فاو سومین و یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در کشور چین است که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۸ در زمینه تولید خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سبک به طور رسمی آغاز کرده است. شرکت خودرو سازی فاو، خودروهای نیمه سنگین خود را در تناژ باری ۶ تن و ۸ تن تولید و به بازار عرضه می‌کند که هریک از این خودروها مشخصات فنی و ویژگی‌های مختص به خود را دارند.

کامیونت فاو در ایران

کامیونت ۶ تن فاو و کامیونت ۸ تن فاو در ایران توسط نمایندگی انحصاری این کمپانی، شرکت سیبا موتور و گروه بهمن به بازار عرضه می‌شوند. شرکت سیبا موتور به عنوان یکی از شرکای تجاری کمپانی فاو چینی در کشور، ارائه محصولاتی با کیفیت و خدماتی برجسته را سرلوحه کار خود قرار داده است و موجب شده که محصولات فاو در ایران جز محصولات پرفروش و پرطرفدار قرار بگیرند.

کامیونت 6 تن فاو

معرفی کامیونت الوند

کامیونت الوند و یا فوتون یکی از محصولات برجسته شرکت سایپا دیزل در داخل کشور است که در دو تناژ باری ۶ تن و ۸.۵ تن تولید و عرضه می‌گردد و با برخورداری از تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته سطح بالایی از رضایت مشتریان را کسب نماید. در رابطه با هر دو تناژ کامیونت‌های فوتون لازم است بدانید که در دو نوع خواب دار و بدون خواب تولید می‌شوند. کامیونت‌های خواب دار و بدون خواب الوند از نظر مشخصات فنی کاملا مشابه یکدیگر هستند و تنها تفاوت آن‌ها را می‌توان در طول کامیونت دانست.

کامیونت 6 تن الوند

مقایسه مشخصات فنی کامیونت ۶ تن الوند و کامیونت ۶ تن فاو

مشخصات فنی کامیونت ۶ تن الوند کامیونت ۶ تن فاو
ابعاد و اوزان طول: ۶۷۲۵ میلیمتر عرض: ۲۰۵۰ میلیمتر ارتفاع: ۶۳۵۰ میلیمتر وزن: ۶۰۰۰ کیلوگرم طول: ۶۸۱۰ میلیمتر عرض: ۲۰۸۰ میلیمتر ارتفاع: ۲۴۰۰ میلیمتر وزن: ۲۹۵۰ کیلوگرم
مدل موتور Cummins ISF 3.8s ISF 3.8s5141 ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ، توربوشارژ
قدرت موتور ۱۴۵ اسب بخار در ۲۶۰۰ دقیقه ۱۴۰ اسب بخار در ۲۶۰ دقیقه
حداکثر گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر در ۲۲۰۰-۱۲۰۰ دور در دقیقه ۴۰ اسب بخار در ۱۲۰۰-۲۲۰ دور در دقیه
جنس و ظرفیت مخزن سوخت آلومینیومی- ۲۰۰ لیتری فلزی- ۱۳۰ لیتری
مدل جعبه دنده ZF6S500، ۶ دنده جلو و ۱ دنده عقب ZF6S500، ۶ دنده جلو و ۱ دنده عقب
نوع کلاچ تک صفحه ای با عملکرد هیدرولیکی با قطر ۳۳۰ میلیمتر تک صفحه ای، خشک، فنر دیافراگمی با قطر ۳۵۰ میلیمتر
سیستم تعلیق فنر تخت چند لایه ای با کمک فنر تلسکوپی فنر تخت فولادی و کمک فنر
سیستم ترمز دارای دو مدار مجزای پنوماتیک محور جلو و عقب ، مجهز به سیستم ضد قفل ترمز ABS ، ترمز موتور(خفه کن اگزوز) دو مداره مستقل تمام پنوماتیکی مجهز به ABS با برند WABCO + ترمز اگزوز
کابین تک کابین، بدون خوابف تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ کابین فلزی با سقف نرمال و تمام جوشکاری شده، پوشش مخصوص ضد زنگ، دارای عایق صوتی و حرارتی و کپسول اکسیژن
تجهیزات شامل سرعت سنج ، تاخوگراف ، دور سنج ، درجه حرارت آب ، میزان سوخت، فشار باد ، فشار روغن و کلیه علائم هشدار دهنده، دمای مایع خنک کننده واطلاعات خاص که بطور الکتریکی درصفحه نمایش دیجیتال ارائه میشود. برف پاک کن دو سرعته ـ کولر ـ بکسل بند جلو ـ کیف ابزار ـ جلیقه شبرنگ ـ کپسول آتش خاموش کن ـ لاستیک زاپاس ـ مثلث خطر ـ چراغ چشمک زن ـ کمربند ایمنی – رادیو پخش CD– جک هیدرولیکی – زاپاس بند – صندلی دو نفره شاگرد – دنده پنج – قلاب یدک کش – چراغ مه شکن جلو و عقب- شیشه بالابر برقی _جعبه ابزارکنار شاسی- گازدستی- قفل مرکزی- ترمز موتور- فیلتر ذرات دوده DPF اینتر کولر، توربوشارژ، واحد کنترل موتور، رادیو پخش USB و CD، تهویه مطبوع، شیشه های برقی،نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو،دریچه هوای سقف
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا