مقالات

تاریخچه شرکت خودروسازی دایملر

تاریخچه شرکت خودروسازی دایملردر حال حاضر شرکت ها و گروه های فراوانی در عرصه خودورسازی فعالیت می‌کنند که توانسته اند موفقیت های بسیاری در بازار برای خود کسب نمایند و مورد محبوبیت عموم مردم قرار بگیرند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از این شرکت های موفق تولید کننده خودرو آشنا سازیم.

 

گروه خودروسازی دایملر( Daimler-motoren-gesellschaft ) شرکتی آلمانی چند ملیتی می‌باشد که در سال ۱۸۹۹ میلادی فعالیت خود را در زمینه تولید خودورهای سنگین آغاز نموده است . این شرکت در سال ۱۹۲۶ بعد از اینکه با شرکت هایی مانند Benz و Cie ادغام شد ، با نام Daimler-benz-AG معروف شد . دفتر مرکزی این شرکت در شهر اشتوتگارت آلمان واقع شده است و متشکل از چند شرکت زیر مجموعه می‌باشد که تاکنون با محصولاتی که تولید کرده است توانسته جایگاه ویژه ای را در عرصه خودروسازی برای خود کسب نماید. شرکت دایملر موفق شده است برای تعداد خودروهایی که تولید کرده است رتبه ی چهاردهم را به خود اختصاص دهد همچنین ، از لحاظ درامد سالیانه بعد از شرکت های به نام تویوتا و فولکس واگن به عنوان سومین تولید کننده ی خودور شناخته شده است .

 

شرکت دایملر در سال ۱۹۹۸ میلادی با نرخی در حدود ۳۸ میلیارد دلار شرکت آمریکایی کرایسلر را خریداری نمود و بعد از این ماجرا نام دایملر کرایسلر آگ جایگزین نام قبلی این شرکت شد. اما در سال ۲۰۰۷ به دنبال خرید گروه کرایسلر توسط مدیریت سرمایه سربروس و جدا شدن گروه کرایسلر از شرکت دایملر ، مجددا نام این شرکت به نام دایملر آگ تغییر پیدا کرد.
علاوه بر آن، شرکت دایملر در شرکت های متعددی دارای سهام می‌باشد که از میان آنها می‌توان به کاماز، رنو-نیسان آلیانس و پکن اتو اشاره نمود.

 

از جمله شرکت هایی که می‌توان از آنها به عنوان زیر مجموعه ی شرکت دایملر اشاره کرد به قرار زیر میباشد.

 

Mercedes benz
Smart
Mercedes benz truck
سازنده کامیون(freightliner)
سازنده کامیون های تجاری(fuso)
تولید کننده کامیون(western star)
شرکت هندی سازنده خودروهای تجاری(bharatbenz)
Mercedes benz buses
تولید کنده اتوبوس (setara)
سازنده اتوبوس های مدرسه (Thomas built)

 

محصولات شرکت دایملر به شرح زیر می‌باشند.

 

آکتروس(actros)
آروکس(Acros)
آنتوس(Antos)
آتگو(Atego)
زتروس(Zetros)
آکسور(Axor)
آترون(Atron)
آکسلو(Accelo)
آکانیک(Econic)
یونیماگ (Unimog)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا