مقالات

مشخصات کامیون کاتر پیلار CT660

مشخصات کامیون کاترپیلار CT660یکی از محصولاتی که توسط شرکت کاتر پیلار تولید شده است و توانسته است مورد محبوبیت عموم مردم واقع شود کامیون CT660 2011 می‌باشد. این کامیون در زمره ی اولین کامیون های کاری و عملیاتی شرکت کاتر پیلار به شمار می‌رود و صرفا برای بازار آمریکا تولید و ساخته شده است. این نوع کامیون از نظر ظاهری کاملا مشابه کامیون International می‌باشد تنها تفاوتی که با آن کامیون دارد در لوگو و کاور آن می‌باشد. در ادامه قصد داریم در مورد مشخصات فنی و طراحی داخلی و خارجی این کامیون اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مشخصات فنی کامیون کاتر پیلار CT660 2011

کامیون کاتر پیلار CT660 با داشتن دو نوع موتور با نام های CT11 و CT13 قادر به تولید ۳۳۰ ، ۳۹۰، ۴۱۰ تا ۴۷۰ اسب بخار نیرو می‌باشد . موتورهای کاتر پیلار در زمره ی یکی از قدرتمند ترین موتورها به حساب می آیند به نحوی که حتی در سخت ترین شرایط بهترین عملکرد را خواهند داشت. موتورهای این کامیون از آهن گرافت شده (compacted graphite iron)ساخته شده اند که در مقایسه با مدل های دیگر در حدود ۲۲۷ کیلوگرم سبک تر میباشد ، همچنین موتورهای به کار رفته در این کامیون مجهز به انژکتور می‌باشد و با بهره گیری از توربو شارژر و سیستم تزریق سوخت پرفشار قادر به تولید حداکثر گشتاور در دورهای پایین می‌باشد. علاوه بر آن ، گیر بکس اتوماتیک ۶ سرعته CX31 برای این کامیون استفاده شده است که توانایی انجام کارهای سنگین را دارد.

کامیون کاتر پیلار CT660 با بهره گیری از سیستم تعلیق بادی ، می‌تواند در مسیرهای دشوار عملکرد بسیارخوبی داشته باشد به نحوی که شما در داخل کابین این کامیون هیچ گونه لرزشی احساس نخواهید کرد. شاسی این نوع کامیون از استحکام بسیار بالایی برخوردار می‌باشد که به راحتی می‌توان از آن برای کارهای عمرانی استفاده نمود.

طراحی بدنه ی خارجی کامیون کاتر پیلار CT660

سپر این کامیون از جنس کامپوزیت لاستیک سخت تولید شده است و همین موضوع باعث شده این سپر خاصیت انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و در هنگام برخورد با مانع و یا تصادف دچار آسیب دیدگی نشود. یکی از ویژگیهایی که این کامیون را از کامیون های دیگر متمایز می‌نماید چراغ های هالوژنی می‌باشد که می‌تواند مسیر را برای راننده روشن نگه دارد و این دید خوبی به راننده می‌دهد و می‌تواند تا حد زیادی از بروز تصادفات نیز جلوگیری نماید. به طور کلی می‌توان گفت خطوط آیرودینامیکی که برروی بدنه و جلو پنجره این کامیون طراحی شده است ، کاملا مشابه طراحی کامیون های ماک می‌باشد که موجب یکپارچگی کابین این کامیون شده است .
علاوه بر ویژگیهای ذکر شده ، در قسمت پشت کابین این کامیون دو لوله اگزوز به صورت عمودی طراحی شده است که دود حاصل از احتراق سوخت از این قسمت کابین به طور کامل تخلیه می‌شود. کابین این نوع کامیون از جنس آلومینیوم ساخته شده است که وزنی بسیار سبک دارد و در برابر خوردگی بسیار مقاوم می‌باشد. همچنین این کامیون قادر است حداکثر میزان ترابری را برای شما فراهم سازد.

از طرفی دیگر می‌توان به داشبورد مربعی شکل کامیون کاتر پیلار CT660 اشاره نمود که با شیب ملایم به سمت راننده طراحی شده است. بر طبق اظهارات کمپانی کاتر پیلار، تمامی امکانات اعم از دکمه های کنترلی ، دنده ها ، سوئیچ ها و درجه ها طوری طراحی شده اند که نهایت راحتی و امنیت را برای راننده در حین کار به ارمغان می آورد.

کامیون کاتر پیلار CT660 چه کاربردی دارد؟

کامیون کاتر پیلار CT660 به گونه ای طراحی شده است که برای اغلب کارها کاربرد دارد. از کاربردهای این کامیون میتوان به خاک برداری، گودبرداری ، مخلوط بتون، حامل نخاله و حتی کشنده اشاره نمود. همچنین این کامیون قادر به کشش اجسام و بارها ی سنگین با استفاده از تریلرهای مخصوص قابل اتصال به کاتر پیلار میباشد که برای انجام چنین کاری یک سیستم انتقال قدرت بایستی برای عقب طراحی شود در آخر لازم به ذکر است که قیمت نهایی این کامیون در حدود ۱۵۷.۰۰ دلار براورد شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا