مقالات

نکات کلی در نگهداری تایر کامیون

چگونه ایمنی و طول عمر بیشتر لاستیک های ماشین های باری 

تایرهای کامیون ها و ماشین آلات سنگین به دلیل کاربری و تحمل وزن باری بالا نیازمند بررسی و رسیدگی نکات مهمی بوده که این نکات متفاوت از لاستیک و تایرهای ماشین های سواری می باشد به همین منظور در این پست به اطلاعاتی اجمالی از چگونگی نگه داری تایر های کامیون ها پرداخته ایم

  1. در ورحله اول باید به این نکته توجه داشت باشید که نصب تایر کامیون به روی رینگ توسط افراد ماهر و فنی انجام گیرد.
  2. هرگز از دو تایری که دارای ساختار سیمی و نخی و سایز متفاوت می باشند برای جلوگیری از بروز هر نوع خطر همزمان با یکدیگر مورد استفاده قرار ندهید.
  3. حفظ جان سرنشینان در هر نوع خودرو مهم بوده به همبن منظور پس از سایش کامل آج تایر و اولین تماس نقطه سایش با سطح جاده میبایستی برای تعویض تایر اقدام نمود.
  4. به منظور جلوگیری از صدمات احتمالی میبایست سایز تایر و رینگ کاملا متناسب و از رینگ های غیر استاندارد و نا معتبر استفاده نشود و قبل از نصب تایر بر روی رینگ روی لبه رینگ و طوقه تمیز گردد.
  5. خودروهای دو اکسلی که دو تایر دو قلو در کنار هم استفاده می شوند به دلیل فشار و گرمای بیش از حد ایجاد شده باعث جدا شدن اتصال های ساختار تایر و صدمه دیدن تایر کامیون می شود به همین منظور باید تعویض هر دوتایر دریک زمان انجام شود.
  6. زمانی که بادتایر ها از میزان حد استاندارد بیشتر باشد منجرب افزایش بیش ازحد قسمت میانی آچ تایر شده که این امر باعث می شود طول عمرو عملکرد مناسب خودرو در شرایط مختلف جاده ای مورد آسیب قرار گیرد.
  7. زمانی که باد تایر از حد استاندارد کمتر باشد باعث سایش تایر و از بین رفتن ماهیت ظاهری تایر شده و به دلیل گرما و فشار بیش از حد ایجاد شده باعث صدمه دیدن تایر و جدا شدن اتصال های ساختار تایر می گردد.
  8. اگر در حین دور زدن با کامیون خود دچار محدودیت فضا شدید با کمترین سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت اقدام به دور زدن کرده و شعاع دور زدن خود را افزایش داده تا سایش نا متقارن تایر به حداقل کاهش پیدا کرده.باید به این نکته توجه داشت که از دور درجا زدن و دور زدن های تند و سریع خودداری کنید.
  9. بار بیش از حد و همچنین حرکت با سرعت بیش از حد مجاز درج شده بر روی تایر باعث ایجاد صدمه جدی تایر می شود.
  10. هرگز نباید وسایل نقلیه را در کنار ژنراتور و منابع گرمایشی و یا نقاطی که مواد حل کننده و یا روغنی دارند پارک شود
  11. همچنین دقت در نحوه بارگیری امری ضروری است. از تجمع بار سنگین با حجم کم در یه قسمت کانتینر و اتاق بار کامیون خودداری کنید، این امر سبب ایجاد فشار بر روی یک جفت تایر شده و تایر های دیگر اتاقک بار بدون فشار در حرکت باقی میمانند. تقسیم فشار بار بر روی تمام سطوح به طوری که یک جفت لاستیک به تنهایی متحمل آن نباشد امری ضروری در حفظ سلامت تایر است.
  12. قبل از استفاده از وسیله نقیله به منظور حفظ ایمنی سرنشینان و خود به وسیله دستگاه اندازه گیری درجه باد، باید باد تمام تایرها بررسی شود.

رانندگان ماشین آلات سنگین با توصیه های بالا میتوانند طول عمر لاستیک ماشین های باری خود را افزایش داده و ایمنی خود و سرنشینان ماشین باری خود در برابر هرگونه خطر احتمالی جلوگیری کنند.

برای اطلاع از فروش اقساطی کامیون با مشاورین سایت در تماس باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا