بلاگکشندهمقالات

قوی ترین کشنده بازار ایران

قوی ترین کشنده بازار ایران چگونه قابل شناسایی است ؟
آیا معیار مشخصی برای تعیین قوی ترین کشنده بازار ایران وجود دارد ؟ شاید بتوان قدرت موتور و گیربکس ، کیفیت ساخت بدنه ، حداکثر سرعت ، حداکثر گشتاور و بسیاری دیگر از مشخصات فنی یک کشنده را برای این کار ملاک عمل قرار داد ولی آیا در نهایت می توان به طور حتم گفت که کدام کشنده قوی ترین کشنده بازار ایران است ؟ کمی به بررسی این موضوع بپردازیم.
کدام شرکت خودروساز با کیفیت ترین محصولات را روانه ی بازار می کند ؟ رنو تراکس فرانسوی ؟ اسکانیا سوئدی ؟ داف تراکس هلندی ؟ ولوو تراکس سوئدی ؟ سی اند سی تراکس چینی ؟ شاید هم کشنده بنز ؟!

آنچه که در بین رانندگان ماشین های سنگین در ایران شایع است ، علاقه ی وافر رانندگان به کشنده های ولوو سری FH است ، هرچند کشنده بنز نیز طرفداران بسیاری دارد.

کشنده ولوو FH 500

کشنده ولووFH500 را میتوان از قوی ترین کشنده ها به حساب آورد ، این کشنده با گیربکس قدرتمند ۱۶ دنده و موتور ۵۰۰ اسب بخار و کیفیت ساخت مطلوب خود با دارا بودن کابین sleeper cab با دو تخت خواب و طراحی ظاهری زیبای آن علاوه بر قدرتمند بودن از جهت ظاهری و نیز رفاه حال راننده و کمک راننده هم همواره مورد استقبال رانندگان ماشین های سنگین قرار گرفته است.
اما ولوو به این میزان از موفقیت بسنده نکرده و با تولید کشنده ولوو FH 16 گویا قصد رقابت با خود را دارد !!! کشنده ولوو مدل FH 16 جدیدترین محصول سایپا دیزل است که دردومین نمایشگاه بین المللی خودرو که در محل نمایشگاهی شهر آفتاب از تاریخ ششم تا دهم آذر ماه سال جاری برگزار گردید ، رونمایی شد.

مدیر بازاریابی و فروش سایپا دیزل جناب آقای احمد حیدری در گفتگو با خبرنگاران گفت : ” کشنده ولوو FH 16 در اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد که مدل های اولیه آن به صورت وارداتی (CBU) خواهند بود و پس از آن سایپا دیزل قصد دارد که این خودرو را به صورت CKD به بازار عرضه کند و در نهایت این خودرو با حداقل ۲۰ درصد داخلی سازی به بازار ایران عرضه خواهد شد.”

رونمایی از کشنده ولوو مدل FH 16

 

کشنده جدید ولوو با نام FH16 دارای موتور دیزلی شش سیلندر با استاندارد آلایندگی یورو۵ است که قادر به تولید حداکثر قدرت ۷۵۰ اسب‌ بخار (در مورد FH500 حداکثر قدرت موتور ۵۰۰ اسب بخار است ) و حداکثر گشتاور ۳۵۰۰ نیو‌ن‌متر( در مورد کشنده ولوو FH 500 حداکثر گشتاور ۲۵۰۰ نیوتون است ) است . همان گونه که می بینید کامیون کشنده جدید ولوو از نظر قدرت از مدل قبلی خود پیشی گرفته است و با این تفاسیر اکنون شاید بتوان با اطمینان بیشتری کشنده ولوو FH 16 را به عنوان قوی ترین کشنده بازار ایران معرفی کرد.

جعبه دنده کشنده ولوو FH16 قوی ترین جعبه دنده ی اتوماتیک I-Shift در بین سایر کشنده ها با حداکثر گشتاور ۳۵۰۰نیوتون متر است و دارای دو حالت تعویض دنده هم به صورت دستی و هم به صورت هوشمند می باشد. این کشنده ولوو به راحتی مسیر های صعب العبور و آفرود را می پیماید ، چرا که جعبه دنده کشنده ولوو FH 16 دارای دو دنده کرال سنگین (Crawl) و فوق سنگین (Ultra Crawl) است.در رابطه با توان کشندگی این محصول جدید ولوو می توان گفت که قدرت حمل بیش از ۲۰۰ تن بار در شرایط Off Road و On Road را دارد.

سیستم قدرت و انتقال قدرت قوی ترین کشنده بازار ایران ( کشنده ولوو FH 16 ) به گونه ای طراحی شده است که متناسب با دمای کارکرد و شرایط جوی ۴۰- درجه سانتی گراد تا ۶۵+ درجه سانتی گراد می باشد. در این محدوده ی دمایی این کشنده دارای بهره وری بهینه است.اما این به این معنا نیست که در خارج از این رنج دمایی عملکرد مناسبی نداشته باشد، کشنده ولوو FH 16 در دمای پایین تر از منفی ۴۰ درجه سانتی گراد و بالاتر از مثبت ۶۵ درجه ی سانتی گراد نیز عملکرد مناسبی دارد.
این محصول انتخاب مناسبی برای رانندگان ترانزیت است چرا که دارای تجهیزات رفاهی کاملی است و به صورت اتاق سقف کوتاه و سقف بلند نیز عرضه می شود و برای حمل سازه ها و محموله های عظیم الجثه به دو صورت (offroad) و (onroad) مناسب است.شاید اکنون شما نیز بتوانید کشنده ولوو FH16 را به عنوان قوی ترین کشنده بازار ایران بشناسید.

برای اطلاع بیشتر از فروش اقساطی کشنده ولوو به روی لینک کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا