آخرین اخبار روز کامیون

همکاری سایپا و ولوو

سایپا و ولوو

شرکت سایپا، که همواره نامی معتبر در عرصه خودروسازی کشور داشته همواره همکاری های نزدیکی با شرکت سوئدی ولوو (Volvo) داشته است. ولوو نامی معتبر در عرصه طراحی و ساخت کامیون و ماشین سنگین است. ولوو کمپانی صنایع سنگین سوئدی در زمینه تولید تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی فعالیت دارد. شرکت ولوو در سال ۱۹۲۴ با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اس‌کااف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت بنام گوستاو لارسون، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه اس‌کااف راه‌اندازی تاسیس شد. هدف از تاسیس این شرکت، ساخت خودروهایی بود، که در مقابل سرمای هوای سوئد مقاومت داشته باشند و برای جاده‌های یخ‌ زده و ناهموار این کشور بهینه شده باشند.

شرکت ولوو سرانجام در سال ۱۹۲۷ به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر گوتنبورگ سوئد آغاز به کار کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ ‌سازی اس‌کااف به‌شمار می‌آمد، که در سال ۱۹۳۵ در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اس‌کااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.

گروه ولوو در سال ۱۹۹۹ بخش خودروهای سبک خود، تحت نام ولوو کارز را به شرکت آمریکایی فورد فروخت. در سال ۲۰۱۰ میلادی فورد نیز ولوو کارز را به شرکت چینی جیلی فروخت. در حال حاضر شرکت ولوو تولیدکننده خودروهای سنگین شامل کامیون، اتوبوس و… می‌باشد و بخش خودروسازی آن، توسط شرکت جیلی مدیریت می‌شود.

همکاری سایپا با ولوو به سال ۱۳۶۳ برمی گردد زمانی که سایپا با عقد قرار داد با ولوو محصولات این شرکت اروپایی را با فاصله تکنولوژی اندک با اروپا تولید نموده که منجر به تولید بیش از پنجاه هزار دستگاه انواع کامیون های ولوو از جمله: N12، NL12، NH12، F12، FM9، FM12، FM، FH12، FH16 و FH500  تا کنون بوده است.
با شروع تحریم ها علیه ایران، همکاری ولوو و سایپا کم رنگ تر شده و سایپا با اعلام آمادگی با شرکت های چینی برخی محصولات خود را از کشور چین به بازار ایران وارد کرد.حال با پایان تحریم ها علیه ایران، سایپا همکاری های نزدیک خود با ولوو را از سر گرفت.

در نیمه نخست سال ۹۶ شاهد عرضه محصولات جدید ولوو در رده های کمپرسی و باری FMX توسط سایپادیزل خواهیم بود که به این ترتیب، نخستین کامیون کمپرسی اتوماتیک تاریخ کشور یعنی کامیون کمپرسی ولوو FMX نیز با آخرین فناوری روز دنیا، به مشتریان عرضه خواهد شد.
از آنجا که شرکت سایپادیزل رتبه برتر تولیدات ولوو را  به لحاظ کمی و کیفی در منطقه آسیا، اقیانوسیه و افریقا در اختیار گرفته است، از جایگاه ویژه ای در بین شرکای اصلی شرکت ولوو سوئد برخوردار است و قطعا از دست رفتن بازار ایران می تواند لطمات جبران ناپذیری به این شرکت وارد نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا