بلاگمقالات

نگاهی بر محصولات فاو

گروه صنعتی فاو با چشم اندازی ۶۰ ساله و با تاریخچه نوآوری تولید محصولات متنوع در صنعت خودروسازی جهانی می باشد که فعالیت خود را در سال ۱۹۵۳ آغاز کرده و در حال حاضر با داشتن ۱۲۰۰۰۰کارمند در سراسر جهان محصولات خود بخصوص کامیون باری فاو را در بیش از ۷۰ کشور به فروش می رساند.فاو به عنوان خودروساز دولتی  چینی می باشد که ارزش دارایی های آن به ۲۴۴۷۵۷ میلیارد یوان می رسد.

شرکت فاو تولید کننده انواع کامیون های سبک، سنگین،نیمه سنگین، اتوبوس های شهری، شاسی اتوبوس های سفارشی، اتوبوس های لوکس گردشگری و وسایل نقلیه کوچک با مجموع فروش بیش از سی میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۳ است.تاسیس دفتر مرکزی شرکت فاو و ساخت اولین محصول در ۱۵ جولای ۱۹۷۹ لحظه ای هیجان انگیز در تاریخ چین بود.کامیون CA10 اولین کامیون سنگین  بود که در چین ساخته شد.

از آغاز تولید کامیون فاو در سال ۱۹۵۶ تا اواخر ۱۹۷۸ دوره ای مهم در رشد و توسعه فاو بود.همزمان با برنامه توسعه محصولات فاو در سال ۱۹۸۳ با مدرن سازی بخش قابل توجهی از ماشین آلات کارخانه، انقلابی در تولید کامیون جدید و مدرن رخ داد و در طی دوره ۱۹۸۳تا ۱۹۸۸ شرکت فاو سطح خود را از یک شرکت خودروساز دولتی به یک سازمان مدرن و سود آور صنعتی تغیر داد.در بین سالهای ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۱ گروه خودروسازی فاو برای گسترش فعالیت و تولید انواع خودرو  دو شاخه جداگانه را ایجاد کرد.

شرکت خودروسازی فاو و شرکت فولکس با مشارکت یکدیگر و مسئولیت محدود تولید، نمونه ای از محصولات نظیر اتوبوس های شهری، اتوبوس های لوکس توریستی، کامیون های سبک، نیمه سنگین و سنگین را که بطور مشترک تولید و جایگاه فاو را در صنعت خودروهای سواری و انواع کامیون به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان جهانی  تثبیت کردند.شرکت فاو از سال ۲۰۱۳ فروش بالغ برسه میلیون دستگاه کامیون را در سراسر جهان داشته  و همچنان در رده  مهمترین خودروساری های چین می باشد و سعی در حفظ  و ارتقا جایگاه خود دارد.

محصولات فاو شامل طیف گسترده ای می باشد که میتوان گفت انواع کامیون فاو سبک ،متوسط و سنگین از مهمترین خودروهای تولیدی کمپانی بزرگ فاو می باشد.شرکت خودروسازی فاو با حفظ جایگاه برتر خود در بازار چین در حال گسترش بازارهای جدید جهانی خود می باشد.

محصولات شرکت فاو

چند سالی است که محصولات فاو به بازار حمل ونقل کشورمان راه یافته است و میتوان گفت که جز پرفروش ترین برندهای موجود راه یافته به صنعت خودرو می باشد.شرکت بهمن موتور متعلق به گروه بهمن، به عنوان شرکت بنیادین و مادر این گروه و یکی از شرکت های شناخته شده تولید خودرو در کشور می باشد.سیباموتور یکی از مهمترین شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن می باشد که  نماینده رسمی و انحصاری فروش کامیون و کامیونت فاو در ایران بوده  که با تکیه بردانش مهندسین خود و با مونتاژکامیون های فاو مطمئن و مطابق با استانداردهای جهانی نیاز کشور را  در حوزه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین حمل بار تامین نموده و از خروج ارز از کشور جلوگیری می نماید.

به همین منظور در این پست می خواهیم نگاهی به محصولات فاو در کشور مان بی اندازیم که جایگاه ویژه ای را برای خود کسب کرده اند

کامیونت فاو

کامیونت فاو محصول موفق کمپانی نام آشنای فاو می باشد که بعد از حضور در بازارهای جهانی به طور موفقیت آمیزباعث شد شرکت فاو از خودروسازی مطرح در بازار داخلی به یک شرکت توانمند در عرصه جهانی تبدیل شود. شرکت سیبا موتور پس از ارائه موفق کامیون های FAW در ایران و کسب سهم به سزایی از بازار خودروهای تجاری در زمینه کامیونت اقدام به تولید و عرضه کامیونت ۶ تن FAW با نام Taiger  نموده است.

کامیونت 6 تن فاو

کامیونت فاو ۶تن مجهز به موتور ۱۴۰اسب بخار و اینتر کولر می باشد که دارای حجم موتوری ۴ لیتری با گیربکس ۶ دنده زد اف بوده. در مورد وزن کامیونت فاو میتوان گفت که وزن بدون بار کامیونت ۲۹۵۰ کیلوگرم و وزن ناخالص مجاز حداکثر ۶تن می باشد. کامیونت ۶ تن فاو دارای جذابیت بصری  و ظاهری زیباست که باعث شده نظر بسیاری از رانندگان کشورمان  را به خود جلب کند.

 کامیونت ۶ تن فاو علاوه بر ظاهر زیبا دارای سطح مناسبی از ایمنی و استاندارد روز دنیا و طراحی مناسب  است که همین امر  باعث شده حضور موفق در بازارجهانی داشته باشد و در رده  پرفروش ترین کامیونت موجود درحال حاضر دنیا قرار گیرد.

کامیونت فاو محصول جدید شرکت سیباموتور با توجه به آپشن‌ها و کیفیت بالا هم‌اکنون در میان کامیونت‌های موجود در بازار، قیمت کامیونت فاو در پایین‌ترین محدوده قیمتی قرار دارد.در سال ۸۹ حدود ۲۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیونت در کشور به فروش رسیده است که با توجه به کاهش حجم بازار، در ۶ ماهه اول امسال بازار عرضه و فروش کامیونت به ۲۵۰۰ دستگاه رسید.

البته این بازار با توجه به کامیون‌های فرسوده‌ای که در کشور وجود دارد قطعاً بازار بزرگتری است و سیباموتور قصد دارد  سهمی بزرگ و درخور شرکت را از بازار کامیونت کسب نماید.در حال حاضر سیباموتور به عنوان یکی از سه شرکت برتر در حوزه خودروهای تجاری مخصوصا کامیونت های فاو قرار دارد و تلاش می‌کند تا سال ۹۷ با حفظ این جایگاه نسبت به ارتقاء و بهبود آن اهتمام ورزد.

کشنده فاو

کشنده فاو با  موتور ۴۲۰ اسب بخار محصول جدید است که از سال ۹۲ روانه بازار کشور شده و توانسته جای خوبی را در دل بازار ایران کسب کند.کامیون کشنده فاو یک کشنده همه کاره و قوی می باشد که با دو مدل تک محور و جفت محور به بازار عرضه می شود.کشنده فاو تک بار بدون بار به ۷۹۰۰ می رسد و میتواند دو سرنشین را در خود جای دهد.در مورد ابعاد کشنده تک محور فاو میتوان گفت که طول ان  6235 میلی متر است و عرض و ارتفاع ان نیز به ترتیب به ۲۴۹۵ و ۳۶۰۰ میلی متر می رسند.

کامیون کشنده فاو

کامیون فاو مجهز به موتور ۶ سیلندری خطی دیزل و توربوشارژر می باشد که ۱۱.۰۴۰ سی سی  حجم دارد و قادر است ۴۲۰ اسب بخار نیرو و ۱۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. کشنده فاو از گیربکس دستی ZF ساخت آلمان تولید شده است و کلاچ نیز از نوع تک صفحه ای خشک می باشد که از یک فنر دیافراگمی با قطر ۴۳۰ میلیمتر بهره می برد که این ویژگی ها باعث شده که کشنده فاو جز یکی از پرفروش ترین کامیون موجود در حمل ونقل جاده ای کشور قرار بگیرد.

تجهیزات به کاربرده در کامیون کشنده فاو در هردو نوع کشنده یکسان بوده و میتوان به بخاری درجا ساخت آلمان، نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو، کروز کنترل و تاخوگراف، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه های برقی و آینه های برقی و قفل مرکزی اشاره کرد که این ویژگی ها باعث شده است که فاو کشنده را به یک کامیون تمام عیار تبدیل کند

کمپرسی فاو

کمپرسی نوعی کامیون باری  برای حمل و نقل و جابجایی موادی مانند شن، ماسه، سنگریزه و نخاله‌های معدنی و ساختمانی می‌باشد. کمپرسی فاو دارای سازه‌ای هیدرولیکی هستند که از آن برای خالی کردن مواد توسط کفه  پشتی آن استفاده می‌کنند.

کامیون کمپرسی فاو

کمپرسی فاو با موتور ۴۲۰، گیربکس و جعبه فرمان ۲F ، سیستم ترمز بادی WABCO محصول جدیدی است که از سال ۹۲ وارد ایران شده و مورد استقبال قرار گرفته است. ارتفاع این خودرو ۳۱۰۰ میلی متر، طول کامیون کمپرسی فاو یکی از انواع ماشین های سنگین است که برای حمل شن و ماسه ومصالح ساختمانی به کار می رود.

 نمایندگی سیباموتور مونتاژ و واردات کامیون کمپرسی فاو را در ایران برعهده دارد و با تاکید برسیاست کیفیت بهتر متناسب با قیمت و مقرون به صرفه بودن نسبت به رقبای اروپایی موجود در بازار همواره یک شرکت موفق در عرصه واردات و مونتاژ ماشین های سنگین بوده است.طول کمپرسی فاو  7940 میلی متر با ارتفاع ۳۱۰۰ میلی متر می باشد  که دارای قدرت موتوری ۴۲۰اسب بخار و گشتاور۱۲۰۰نیوتن متر می باشد.

مشخصات کابین کمپرسی فاو: کابین فلزی سقف نرمال تمام جوشکاری شده-با پوشش مخصوص ضد زنگ-دارای عایق صوتی و حرارتی-دارای جک بالابر هیدورلیکی و برقی-دارای یک تخت خواب و آفتاب گیر-کپسول آتش خاموش کن‌.
تجهیزات ویژه تعبیه شده در کمپرسی فاو شامل  قوای محرکه قدرتمند ۴۲۰ اسب بخار مجهز به اینترکولر-بخاری درجا ساخت WABCO المان-واحد کنترل موتور بوش می باشد.

شرکت سیباموتور در چند سال اخیر در میان شرکت های ارائه خدمات پس از فروش خودروهای تجاری همواره رتبه سوم را داشته است که تلاش می کند با جهش در این راستا رتبه دوم در حوزه خدمات پس از فروش را کسب کند.در همین راستا سیباموتور طرح  فروش اقساطی فاو را برای علاقه مندان به خرید کامیون های فاو در نظر گرفته است که علاقه مندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان وبسایت تماس حاصل فرمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا