بلاگمقالات

قیمت فاو بسترن

فاو بسترن B50 نسل جدید besturn b50

گروه فاو به عنوان «اولین کارخانه خودروسازی»محل تولد صنعت خودرو در چین است.چنانچه قدیمیترین و بزرگترین تولیدکننده خودروهای سواری،اتوبوس و کامیون در این کشور و پیشگام صنعت خودرو در آن می باشد. گروه فاو در سال ۱۹۵۳ به عنوان بزرگترین و اولین شرکت خودرو سازی در چین کار خود را آغاز کرد. همچنین این شرکت بزرگترین تولید کننده ماشین آلات صنعتی که در حال حاضر با فولکس واگن وجنرال موتورز وآئودی و تویوتا و مزدا همکاری نزدیک دارد. و با عقد قرارداد با این شرکت ها ، خودروهای آنها را در چین مونتاژ می کند.

گروه بهمن سومین خودروساز بزرگ ایران می باشد که در سال ۱۳۳۱ تشکیل و شروع به کار نمود. ودر سال ۱۳۵۰ حوزه فعالیتش را به ساخت و مونتاژ انواع وانت های مزدا تغییر داد.

گروه بهمن خودرو فاو بسترن رو مورد بررسی قرار داد و تصمیم گرفته این خودروچینی را وارد بازار ایران کند. این ماشین با فاصله محوری ۲۶۳۰ تنها چند سانتی‌متر از B50F کوچک‌تر است و می‌توان گفت که فضای کابین خوبی دارد. B30 به موتور ۱٫۶ لیتری ۴سیلندر ۱۶ سوپاپ VCT مجهز است. قدرت خروجی این موتور ۱۰۷ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتون‌متر گشتاور است که با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک یا ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که می‌تواند اتاق ۱۲۷۰ کیلوگرمی را حرکت دهد.

جالب است بدانید فضای صندوق B30 حدود ۳۰ لیتر از B50F بزرگ‌تر بوده و ۴۸۰ لیتر گنجایش دارد. فرمان این خودرو از نوع برقی است و لاستیک‌های ماشین روی رینگ ۱۶ اینچی نصب شده‌اند. مصرف  سوخت این ماشین به طور ترکیبی حدود ۶٫۷ لیتر و موتور بر مبنای استاندارد یورو۵ طراحی شده است.

B30 ارزش تومانی بین ۳۸٫۵۰۰٫۰۰۰ تا ۵۱ میلیون تومان را دارد. با توجه به قیمت‌گذاری که گروه بهمن برای B50F انجام داد می‌توان امید داشت که نسخه فول B30 زیر ۶۰ میلیون تومان در ایران فروخته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا